Danfoss modul, hvad er det?

Hej


Er der nogen der kan fortælle mig hvad det Danfoss modul vist på billedet gør?


Gerne i legmands termer, da jeg mildest talt ikke har den store forstand😂


Mvh Jesper

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

PS. Jeg har Nilan ventilationsanlæg (comfort 300) og wawin gulvvarme.

Hej Søren


Tusind tak, for at pege mig lidt i den rigtige retning. Jeg har nu undersøgt det lidt og har fundet ud af at det er et ECL 110 modul. Jeg har problemer med min afkølingstemperatur på mit fjernvarme er for lav. For hele anlægets løbetid er det 24,9 grader. Min nabos ligger lige over 40grader. Hvem tager man fat i for at få lavet et gennemsyn/indstilling? Jeg har en ide om at, der er noget der ikke er indstillet korrekt. Jeg aflæser fjernvarmen hver måned, og i sommer månederne er afkølingstemperatøren nede omkring 15-17 grader.


mvh Jesper


Prøv at kontakte dit fjernvarmeselskab. Mange selskaber tilbyder gennemgang og justering.

Prøv selv at holde øje med dit system. Hvis du ikke har ordentlig afkøling på samtlige komponenter kan det ødelægge returtemperaturen. Har du en enkelt radiator hvor vandet "pisker igennem" kan din returtemperatur let være hævet 10o totalt. Du kan få en nogenlunde føling af temperaturen ved blot at føle returtemperaturen fra de enkelte radiatorer og varmtvandsbeholderen. Har du underdimensionerede radiatorer vil det knibe med afkølingen.


Søren O

Tak - Jeg har wavin gulvarme, gør det en forskel? Alle rumfølere står på 22,5grader. Min ECL110 boks står til 21grader i display'et. De andre indstillinger har jeg endnu ikke fået kigget igennem. Men det ser ikke ud til der er en S2: faktisk rumtemperatur føler OG en S4 faktisk returtemperatur føler monteret til Danfoss ECL110 boksen, bør der ikke være det?



mvh Jesper

Annonce

Har du kun gulvvarme? Hvad regulerer temperaturen i gulvvarmeshunten?

ECL-styringen kan udmærket styre gulvvarmen, men hvis fremløbstemperaturen kun er 21o vil du fryse. Styringen skal automatisk skrue lidt op for fremløbstemperaturen når tempetsturen udendørs bliver lavere. Der skulle gerne være monteret en udetemperaturføler.


Søren O

Gulvvarmeshunten? Ja, der er kun gulvvarme.

Yes, der er en udendørs føler koblet på ECL-boksen. Og den kan jeg også se virker, på ECL-boksen. De 21grader jeg har i mit ECL-display, er (så vidt jeg forstår) den ønskede rumtemperatur.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis