Indendørs stikkontakt udendørs.??

Hej


Jeg står og skal forhåbentlig igang med en større ombygning i det nye år, og i den forbindelse skal jeg have noget brudt en væg ned ud til haven, hvor der så skal bygges på. Når væggen er brudt ned skal der laves en midlertidig væg ca 60 cm længere inden i huset, så vi stadig kan bo i det. Der vil i den sammenhæng komme til at sidde en stikkontakt på udvendig side F væggen, altså ude i det fri.

Jeg vil helst ikke pille den helt ned, da vi gerne vil bruge den indevendig imens. Kan man sikre en indvendig stikkontakt, så den kan sidde udenfor???

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nej det kan du i princippet ikke. Men der er jo kun krav til den store tætheds klasse hvis det kan regne på denne stikkontakt. Så er det bare at undgå at det regner på den.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ikke en kasse der er vandtæt, Der skal bare en lille stykke plade / tag over så regnen ikke rammer den. Det kommer jo sjældent nedefra  .  Måske silicone ind imod muren hvis det kan løbe ned ad muren. 

Du bruger bare en rest af den væg der skal bygges midlertidig.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Super. Tak for svar. Putter nok lige et par sider og en front på, hvis der sku komme slagregn 😂😂

Jeg har faktisk lige fundet en sætning i reglementet. Det er en note under et skema som siger noget specifik om hvor tæthedsgraden kan være "almindelig" 

¹) Det forudsættes, at regn kan falde i en vinkel på op til 60° fra lodret, og at vandsprøjt fra nedslaget kan nå en højde på 0,5 m.

Men det er de almindelige regler til permanente installationer. Dit er noget midlertidig, så der skal du selv bedømme regnmængden, indtil der kommer tag over det nye. 




Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mange tak 👍

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis