Slibning af maskinsæt (kødhakker)

Hej til Jer og god fortsætning og godt nytår.

Er der nogen her som har prøvet at slibe hulskive  + skær til en kødhakker? og i så fald hvordan gjorde I.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kender en der fik lavet en slibemaskine til at slibe knive til kreaturklippere. Mener også han selv sliber til kødhakkeren. 

Sliberen er en stor metalskive (drejet af så den er helt plan), ca 35cm i diameter. Man har så noget slibepasta i forskellige grovheder der bliver påført skiven. Det er jo ikke meget der skal tages af og det vigtigste med den skal knive med modpart er jo at delene er helt plane.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hej.

Tak for svar. Jeg vidste self godt at man kan sende dem ind til HW Larsen, men tænkte at der var nogen som havde gjort det selv. Jeg har 3 skiver ens på hver side. Så jeg må vel igang med nogle forsøg. Rigtig godt nytår til alle.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

du kan evt prøve med et  stykke tykt glasplade samt et stykke vådslibepapir.

Det er ikke den helt perfekte måde, men nok noget af det nærmeste man kommer hjemme uden det finere grej


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Der er også slibesten.

Jeg ved ikke hvor småt det er og og man kan se det, men du kunne prøve at tegne med en sprittusch på hele den side du skal slibe, for at se om du rammer den rigtige vinkel. Dvs. du vil slibe tuschen væk. Jeg har lavet en brevkniv fra bunden på den måde en gang. Jeg er også i gang med en anden, men det er en længere historie :-)


Hej Igen.

Jeg fandt en 30cm caeborundumskive ude i værkstedet ganske vist korn 80 (lidt grov) men i forhold til hvor skæve hulskiverne var så prøver jeg uden at polere efter. Der er en kødhakker til en Kenwood masterchef. Det er ellers en rigtig kraftig maskine, men finishen på skær og hulskiver er godt nok ringe. Både den plane del på kniven og hulskiven var møg skæve. Men stålkvalliteten virker til at være ok. Da jeg nåede ned hvor 98% af skiven var god tog det godt nok tid at blive færdig. Man kan måske skimte ude i kanten at der stadig er lidt tusch som ikke er slebet væk. Er spændt på hvordan det bliver næste gang jeg skal hakke noget kød. Opdatering følger.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis