Udskiftning af Wavin telestat

Hej - Jeg får ikke noget varme i gulvet på baderværelst på 1st. Sal - jeg tror det er telestaten det er gal med. Kan jeg bare købe en ny og klikke på?


\Ronni

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv først at afmontere den "defekte" telestat. Hvis der så kommer varme på, kan det udmærket være telestaten der er defekt. (Ved afmonteret telestat er der åbnet helt op for "varmen").


Søren O

Kan da prøve. Har det virket?

Hvis det har virket. Er der vand på. Tjek om pumpen kører. Når du piller telestaten er der en tap den trykker kan bevæge sig.

Hvis det ikke har virket før skal der sikkert bare åbnes for flowet under telestaten. 


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Er du sikker på at der ikke står luft i gulvvarmeslangen?


Søren O

Jeg overtog huset i oktober, så formoder det har virket - den tidligere ejer siger at han ikke har oplevet noget, men han har ikke boet der fast de sidste par år.

- hvordan justere jeg flow ovenpå? Er det de hvide “knopper” der skal drejes på, i så fald hvor meget (se billede) når jeg drejer på dem virker de alle til at være lukket.

- hvis der står vand i gulvvarme slangerne, hvordan kan jeg konstatere det, og hvordan lufter jeg dem ud?

- den telestat jeg har pillet af står heletiden åben uanset hvad jeg indstiller føleren til i rummet.


\Ronni

Annonce

Inde bag de hvide dæksler er der sikkert et sekskantet hul (unbraco) til justering af flovet.

Har du tjekket om der ikke sidder en luftskrue på gulvvarmekredsen oppe på loftet?


Søren O

Du skal ikke justere flowet det har sikkert virket. Hvis stiften under telestaten ikke sidder fast er det bare luft der i.


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Ok - ville til at kigge på det i dag 😀 hvordan lufter man ud?


\Ronni

Kan du tage et billede hvor resten af systemet er på. Du har selvfølgelig tjekket at pumpen kører og der er tryk på dit varmeanlæg. Du skal også være sikker på at den pal telestaten trykker ned kan bevæge sig. Den kan du motionere med fingrene


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hej 😊

Palen er masseret og kan køre, kan dog ikke trykkes i bund med en finger (det kan ingen af dem)

- formoder der er tryk på, siden det kun er badeværelset oven på som der umiddelbart er et problem med, dog har jeg mistanke til et af værelserne oven på også.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis