Bilen oser og bruger meget olie efter skift af toppakning.

Hej. 

Har lige fået skiftet toppakning olie/oliefilter og tandem på min Chevrolet matiz 0.8 2008 for 4 dage siden. Men den oser stadig meget når den er kold med hvid røg og hugger lidt under kørsel og vil ikke rigtig trække.  Den bruger rigtig meget olie, fyldte op i går, kørte til Fyn og hjem og i dag var den så på minimum olie igen. Fyldte en lidt tykkere olie på igår da den var meget tynd. Kan ikke se hvor olien forsvinder hen. Ihvert fald ikke ud på fliserne hvor den holder. Så det må være under kørsel. 

Har ikke brugt noget vand/kølervæske siden skift af toppakning. 

Men hvorfor oser den og bruger så meget olie? Nogen der har et bud. 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Pakninger omkring ventilstammerne kan være defekte

Kompressions- og olieskraberinge omkring stempler kan være defekte. Er der lavet kompressionstest (før og ) efter skift af toppakning?

Det ved jeg faktisk ikke om der er. Har nu tænkt mig at kontakte mekanikeren her efter jul. Men er nu mere bange for at gøre mere skade ved at køre i den. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis