er virkelig i tvivl kompressor

hej jeg er virkelig i tvivl vil gerne have mig en kompressor og den skal være ny tører ikke en brugt igen da den brændte sammen og på en måde har jeg løst til at købe en mega kompressor som jeg er 100% sikker på kan sandblæse men på den anden side er det kun til hobby.det den skal bruges til er 12-14 stk fælge,klippeboard på havetraktoren,og rusten dele på havetraktoren og måske knallert stel og dele.kan jeg nøjes med 

https://www.harald-nyborg.dk/p7995/scheppach-kompressor-4-hk-50l

der er kun 50 liter tank og kan ikke se om det er en 1 eller 2 cyllinder

jeg ringede og hørte dem af om den kunne sandblæse fælge og små dele og de sagde sagtens 

men ville godt kunne sandblæse lidt mere end 10 sec af gangen som jeg kun kan nu med min 2 hestes 16 liter 

kan den godt holde trykket uafbrudt eller er det også kun få sec af gangen og så vente på den pumper op igen?tak på forhånd 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den du linker til står til at give 375 liter luft i minuttet, så vælger du en sandblæser der eks. bruger 300 liter i minuttet, skulle du jo være godt kørende.

Beholder du din gamle kompressor, kan du jo koble den til også, så har du jo lidt ekstra luft.

Nu er tør sandblæsning jo ikke et specielt spændende job, det sviner jo voldsomt og kræver en god beskyttelses dragt, og maske. Og skal du købe kvarts sand løber det jo også op.

Du kunne jo også prøve at forhøre dig hos et lokalt sandblæseri om hvad de skal have for at sandblæse de store ting.


Vi prøver igen, i morgen --

hej tak jens men ville den kunne holde luften med kun 50 liter eller skal jeg også holde pause hele tiden?og vil selv sandblæse kan godt li at lave tingene selv eller ihvertifald de ting jeg kan finde ud af:)

Kommer jo an på dit sandblæsningsudstyr hvor stor kompressoren skal være, som Jens nævner giver den 375L/min i minuttet, og bruger du 300L/min så vil den køre i hele tiden, men ikke sikkert den kan holde 8bar feks.. hvad er dit udstyr til blæse med?

Hej.

Jeg har prøvet at sandblæse med luft, men synes ikke der er maget kraft på det. Jeg har sandblæsningsudstyr til højtryksrenseeren og der er ubegrænsede mængder af vand. Fortsat god jul til alle.



Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

De foreskriver jo 5,5HK - 450l/min så er den linkede nok for lille..

Hvis man blæser det tørt med det samme er det ikke værre end når det står råt efter alm sandblæsning.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Når du har den sandblæser du linker til, skal du op i en kraftigere kompressor, de anbefaler jo også en min. 5.5 hk.

Sandblæsning skal helst have over 6 bars tryk, og gerne mere for at fungere optimalt, er min erfaring, den jeg har køre bedst over 8 bar, hvis den skal yde mest muligt.

Jeg har en sandblæser til min Nielfisk højtryksrenser, renseren er en almindelig 120 bar hobbyrenser, den er ikke særlig effektiv, i forhold til min tørsandblæser.

Der kommer hurtig lidt rust når man bruger højtryksrenseren, så det er en fordel at få emnet tørret hurtigst muligt, og få det grundmalet.

Ved tørsandblæsning er det også med at få det grundmalet hurtigst mulig.



Vi prøver igen, i morgen --

hvis det er har jeg en 3 cyl reno med 500 literes tank og 10 hk motor til salg .Den giver 1000 liter luft i min ca 1700 timer skal muligvis have ny ventiler da den klapre   .Har også en diesel kompr med deutz motor til salg som giver ca 3000 liter i min ca 2000 timer starter rigtig godt og køre perfekt og er nymalet 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis