Hjælp til RJ45 5/6 stik skift

Hej

min far og jeg har lige haft trukket et internet stik gennem gulvet og sat RJ45 5/6 Stik på.

Vi var meget beviste om at alt skulle side perfekt og vi tjekkede internettet inden for how to for dummys, men efter vi har installeret det og sat det til og oplevet internettet fungere ( skriver på det nu ) har jeg hele tiden perioder på 20sek - 1 min hvor internettet forsvinder og retunere. er det muligt der internet men stadig installations fejl ? - eller er det bare min ruter der opføre sig dumt ?  

jeg er ikke ekspert og ville der for høre mig ad hvis nogen har nogle tanker eller ideer til det 

Hej min far og jeg har lige haft trukket et... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Du behøver ikke at installere nyt i den anden ende. Det er IKKE det der er skrevet. Først fejlfinding som forklaret. 

Du skal derefter bare konstatere hvordan den anden ende er monteret og så gøre på samme system A eller B

Og jeg ved ikke om en fejlmontering kan lave det nummer. Når jeg monterer så plejer det enten at virke eller ikke. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

okay, jeg aflæste kablet sådanne at det skulle 4 ledninger under og 4 over jeg duplikere bare den ende jeg klippede af i stikket.


Må lige kigge på det billeder følger hvis dette forsætter med at være umuligt. Tak Erik.

 

Her er billeder af det stik der sat på åbent og den der ikke er rørt, jeg får grønt lys i Pc og ruter kablet er måske 6 meter og er kun lige over mig i stuen i  huset hvor jeg er placeret i kælederen under. Det er ikke i klemme eller møder "knæk" bare lige ned til kælderen og i Pc.


Det ser ud som om nr. 2 er orange på det færdige stik og nr. 6 er grøn. Det betyder at det er monteret som B og du skal så bruge monterings anvisning  B på din connektor. (anvisning ses på enden af stik som du monterer. Jeg har svært ved se om det er korrekt.

Du har vel slået trådløs fra på netværks og delings center på pc. ? På min er der ikon med en skærm og et stik op på siden af denne.

Men når det er sagt så synes jeg altid at det fungerer når der bliver blink i pc ved stik. Så jeg kan ikke komme nærmere en løsning på dit problem.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Enig i at det skal monteres efter B.

På dit billede ser det ud til, at du har sat alle ledere uden hvid farve på oversiden, og alle med hvidt på undersiden. 

Du skal have dem siddende som:

Øverst: orange-hvid, orange, grøn-hvid, grøn

Nederst: blå, blå-hvid, brun, brun-hvid

Som vist på tegningen på enden af stikket.


Grunden til at det virker en gang i mellem er sandsyligvis at computeren forsøger at autodetektere om det er et krydset kabel eller ej. Det kan den så ikke finde ud af, fordi det er forbundet forkert, og så står den og prøver igen og igen.

Annonce

Så vidt jeg kan se, har du monteret alle de tofarvede på den ene side og de ensfarvede på den anden side. Sådan skal det ikke forbindes. Da kablet i det faste stik er forbundet efterskema B, skal du også forbinde det løse stik efter skema B. Jeg har lavet en hurtig tegning ud fra billedet af stikket. Det er desværre blevet lidt gnidret på det indsatte billede. Billedet gælder når låsen på stikket vender bort fra dig. Jeg så ikke lige at jenshøj havde lavet et indlæg.


fase

Der er en fejl i den tegning, jeg har lavet. Til højre har jeg fået tegnet brun og brun-hvid. Det er forkert. Det skal selvfølgelig være grøn-hvid og grøn. 


fase

mange tak jeg må lige prøve mig ad.


Vil give feed back


Hej jeg har nu givet det par forsøg og virker til.. at virke  

Jeg Takker mange gange for hjælpen! vil returnere hvis jeg mødre problemer.

Måder nok andre udfordringer i vores nye hus jeg vil søge hjælp til. 

Glædelig Jul og godt nytår til jer der gad bruge tiden på hjælpe under tegnet med at starte rejsen som gør-det-selv mand.

Igen tak

Fint, så er du på nettet igen :-)


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis