Hjælp til RJ45 5/6 stik skift

Hej

min far og jeg har lige haft trukket et internet stik gennem gulvet og sat RJ45 5/6 Stik på.

Vi var meget beviste om at alt skulle side perfekt og vi tjekkede internettet inden for how to for dummys, men efter vi har installeret det og sat det til og oplevet internettet fungere ( skriver på det nu ) har jeg hele tiden perioder på 20sek - 1 min hvor internettet forsvinder og retunere. er det muligt der internet men stadig installations fejl ? - eller er det bare min ruter der opføre sig dumt ?  

jeg er ikke ekspert og ville der for høre mig ad hvis nogen har nogle tanker eller ideer til det 

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

I har formentlig brugt samme standard til at forbinde stikket på i begge ender enten TAI568B eller TAI568A. Stikket skal også være til enkelt tråd (solid wire) eller flertrådet ledning i kablet. Der skal også bruges den rigtige tang til presning af stikket.

link til video


fase

Det var Stik til "nem selv montering" 

https://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/lk-fuga-dataudtag/p/rj45-stikprop-cat-5-6?gclid=Cj0KCQiAuf7fBRD7ARIsACqb8w5LFf007HRZZFHor1Dv13vkTOrXVRf0kfZgAYjv_HabrLadKBnIt5MaAunDEALw_wcB&fbclid=IwAR1MCPJF6H7Z2WPb4sviXtlUoXDSK0VLYV4pYyjA4DQoVORoz74bjpSi1Ik


Det er kun det ene ende vi har monteret stik og det var flere tråds stik.


Det stik, du henviser til, kan monteres efter begge standarder. Så se efter om ledningerne sidder ens i begge ender.


fase

det var det vi " prøvede" vi jo ikke kapel eksperter men min far har da siddet i TDC de sidste 35  år som kapel kontrol så mener vi skulle ha styr på det men oplever bare bliver DC tilfældigt i som nævnt 20s - 1 m


Annonce

Uanset hvor længe din far har været ansat hos TDC, så har du ikke svaret på spørgsmålet om begge ender er monteret ens.


fase

fair nok m8, mere henblik på vi ikke var komplet idioter men har skrevet med linket det kun var den ene ende vi havde sat stik på


kan det kræve vi også sætter den anden ende i samme stik ? 

 

Kan du ikke se på stikkene, om de er monteret ens med hensyn til farvernes placering stikkene? Det er det eneste spørgsmål, der stillet af både Lars N og mig. Desforuden er spørgsmålet: Er kablet mere end 100 m. langt eller er det bøjet skarpt. Med det mener jeg skarpere end 50 mm.


fase

Vi kan godt se hvad du har skrevet, men kan også se at du skriver at det ikke virker.   

Jeg ville fejlfinde på en eller anden måde. f.eks. bære computer ud til router og tilslutte den der med et fabriks monteret kabel, og se om den der opfører sig bedre. Gør den det er det må vi formode at router m.m. er ok og så er det sandsynligvis kabel. 

På det stik du har link til er der 2 monteringsmåder. en A og en B Det er parrene grøn / grøn hvid og orange / orange hvid der er ombyttet

Jeg vil tro at det færdige stik i den anden ende er monteret som A skema og der skal i så også følge A skema  i jeres ende. 

Hvis den anden ende er gennemsigtig kan du se rækkefølgen for henholdsvis den ene og den anden montering. 

Du holder stikket op så holde tappen vender VÆK fra dig. Kan du se en grøn på plads 2 er det A monteret er den derimod Orange på plads 2 er det B

A                               B

1. hvid/grøn             Hvid/orange

2. grøn                      Orange

3. Hvid/orange           Hvid/grøn

4. Blå                           Blå

5. hvid/blå                    hvid /blå

6. Orange                     Grøn

7 Hvid/brun                   Hvid /brun

8 Brun                             Brun


I jeres tilfælde hvor du kommer fra router til PC skal det være monteret ens i begge ender. Og lamper ved stik skal blinke orange ved 10 mbit og grøn ved 100 mbit

Kommer du imellem 2 ens enheder ( imellem 2 pc) skal det være forskellig. Det er ret naturligt da man bruger 2 ledere til at sende og 2 til at modtage. Er det 2 ens enheder sender den ene ind i den andens sender hvis det er ens monteret



 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Okay så det skal installeres i bække ender, vi troede at det var "identisk" til det andet stink der normalt sidder på internet kabelet. men så må jeg jo klippe anden op og sætte stik på denne også.


oplever bare internet køre og så  hopper det af, vidste bare ikke om det ville hvis det var installeret forkert. Men kan se  man lære noget nyt hvedag. Jeg finder lige tid til at prøve og sætte andet stik på og kommer retur. 


Mange tak for hjælpen det sku god stil.

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis