sand til sandblæsning

hej jeg købte en pose ovn tørret sandblæsningssand 25 kg til 50 kr ikke så galt men hvor røg den pose da hurtigt findes der noget sand jeg kan købe feks.det her og så selv tørre det?

https://www.jemogfix.dk/safestone-strandsand-25-kg-02-mm/4174/9018782/

eller er sandblæsningssand den eneste mulighed?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Strandsand er nok for grovkornet, men kig på din pistol og se hvad den må tage af kornstørrelser.

De har quartz sand i Harald Nyborg til formålet, men der koster det lidt mere.


Elektronikteknikeren

hej gregeren jeg har en 

http://www.thansen.dk/product.asp?pn=-257201387

og får sådan en i næste uge

https://www.thansen.dk/vaerktoj/specialvaerktoj/bil-specialvaerktoj/tilbehor/sandblaesersaet-jwl/n1226675558/pn-257201386/


Jeg bruger strandsand, det er ikke nær så aggressivt som sandblæsesand, så men får en pænere overflade, men strandsand er ikke så effektivt som kvartssand.

Sandet kan fint genbruges, et par gange, bare man køre det gennem en sigte.

Jeg køber strandsand hos den lokale vognmand, og spreder det ud på terassefliserne, på en varm sommerdag, så bliver det hurtigt tørt når man vender det jævnligt.

Jeg henter det samme dag, så kan man få forholdsvis tørt sand hos vognmanden, hvis man "fisker" lidt rundt.

Så pt står der 400 liter tørt strandsand i en glasfiber skraldespands "container" inde i skuret.   


Vi prøver igen, i morgen --

Sand er mange ting, -strandsand er sandkorn, som har ligget og rullet i strandkanten og derved blevet blødt rundet og kuglelignende, ligesom de større "rullesten", der ligger i strandkanten.

I grusgravene ligger "skarpt sand", altså sand og sten, som ved knusning i istiden er blevet til sandkorn og derfor med skarpe kanter.

Det er klart at de to sandformer virker forskelligt når de bruges til sandblæsning.



Venlig hilsen
Knud

tak for hjælpen og jeg ønsker mig dit sand i julegave Jensjeg tænkte på at jo kortere ledning fra kompressoren til kraftstikket giver mere stabil strøm fik jeg af vide men hvad hvis nu kraftstikket sidder 20 meter væk fra strømmen inde i huset er det samme princip?altså hvis kraft stikket kommer for langt væk fra huset vil det også gå ud over strømmen?hvis det gør vil jeg få det nye kraftstik monteret så tæt på strømmen inde i huset i stedet 10 meter væk håber jeg har forklaret rigtig

Annonce

20 m burde ikke betyde noget.


Gunnar Jensen.
Hej alle..   Det er problematisk at benytte strandsand (fra stranden) til sandblæsning, da sandet indeholder salt fra havet, hvilket giver hurtigere rust m.m.i det sandblæste.. !! Alternativt skal man selv forsøge at vaske det ?.
Jeg tror det er en skrøne med problemer med saltet, har brugt meget strandsand til sandblæsning, og aldrig oplevet at tingene ruster hurtige, end ved brug at kvartssand.


Vi prøver igen, i morgen --
Tak Jens:)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis