Hjælp til vandlås

Hej alle sammen

Jeg har denne vandlås I brusekabinen jeg gerne vil have renset da det periodisk lugter at kloak når vaskemaskinen har vasket men hvad skal jeg gøre? Det ligner at der er 4 skruer men de er meget rustne og kan ikke umiddelbart se et gevind til en skruetrækker hvis det giver mening. 

På forhånd tak til alle som svarer mig. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Stor gryde med kogende vand (10L), evt efterfulgt af en flaske afløbsrens som du lader være nogle timer. Og hvis du vil være ekstra grundig, så en ny gryde kogebde vand for at fjerne det afløbsrensen har opløst


Rørerne er af plastic - ligesom flasken afløbsrens kommer i, så ingen ødelæggelse af rør


Hår osv kan kun fjernes fysisk, men ofte hjælper det at fjerne det fedtsæbe som holder det fast, dvs masser af kogende vand og evt afløbsrens. Men prøv med 10L kogende vand og se om det hjælper

Vaskemaskinen kommer sikkert med sit vand over vandlås, så det kan nogen gange hjælpe at rense det rør også. Hvis du som de fleste ikke bruger det helt varme vaske program så kan du jo køre en på 90 grader. Det vil rengøre det lille rør fra maskinen

Er der rør andre steder fra (håndvask - sikkerhedsventil fra varmvandsbeholder e. lign. ) får de også en tur med meget varm vand.

Men ellers ligner det en blycher vandlås. Der sidder 4 skruer og det er til flad skruetrækker. så hvis du piller og banker lidt ned i rust bunken med en ny slebet skarp skrue trækker så kan du have held til at genoprette kærv. Når så du er ved at have fat med skruetrækker så banker du mange små slag på skruetrækker samtidig med at du drejer. Når først 1 har givet sig så vent med at skrue den helt af indtil alle har giver sig. Det er ærgerligt at stå med den 1/2 adskilt og ikke kan komme videre

Lykkes det at få det fri, så består det af de 4 skruer, toppen, en gummiring, og selve "pungen" nedenunder. Så ville jeg nok købe en ny, og give den godt med smørelse / Opvaskemiddel rundt i kanten ved montering. .


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis