Løs pakning til 110mm afløb?

Hej :-)

Jeg bor øverst i en lejlighed og min faldstamme er utæt i de fleste samlinger. Heldigvis borjeg øverst så det er kun lugt gener.

Jeg har købt komplet 110mm plast rør og grenrør og skifter det hele komplet. Det er simpelt at komme til og ingen problemer med det.

De gamle rører 110mm rør i hvid? Det er bygget i 68-71...

Men den nederste pakning sidder i røret som går gennem betondækket og er støbt fast... Og den vil jeg jo også gerne have skiftet...

Kan jeg få sådan en pakning løst? Og hvad hedder den?

Jeg havde købt et ekstra gør for at have en ekstra pakning, men jeg kan ikke tage den ud... Den er presset fast (wavin rør). Det håber jeg at jeg kan i det gamle...


8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De pakninger kan ikke udskiftes. Der skal du have udskiftet hele røret der gør igennem betondækket.

Men mon det er så galt at den ikke slutter tæt hvis du lige renser den lidt?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
christiannielsen skrev den 21-12-2018 19:32:11

De pakninger kan ikke udskiftes. Der skal du have udskiftet hele røret der gør igennem betondækket.

Men mon det er så galt at den ikke slutter tæt hvis du lige renser den lidt?

 I så fald så skal jeg nok finde noget andet på tube at smørre omkring når jeg har samlet det da 👍 Men har det nu bedst med hvis jeg bare kunne skifte pakningen :-)

Glidemidlet har til formål at få rørene til at glide sammen. Den tætner ikke og skal ikke bruges uden på røret, men på pakningen og på det stykke rør der skubbes i muffen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Nu er det vel de grå plastrør du har købt.

Tidligere var det almindeligt med o-ringe i samlingerne, så du kan sikkert skifte pakningen.


Søren O
christiannielsen skrev den 21-12-2018 20:07:24

Glidemidlet har til formål at få rørene til at glide sammen. Den tætner ikke og skal ikke bruges uden på røret, men på pakningen og på det stykke rør der skubbes i muffen.

 Det jeg med på... Jeg tænkte også mere en streg silicone hvis det ikke bliver tæt.. Men pakningen er nu en løs o-ring i de gamle rør... spørgsmålet er om jeg kan få en ny

Annonce
Søren O skrev den 21-12-2018 20:21:41

Nu er det vel de grå plastrør du har købt.

Tidligere var det almindeligt med o-ringe i samlingerne, så du kan sikkert skifte pakningen.

 Det er grå pvc rør som er beregnet til formålet jeg har købt 👍

I de nye er pakningen ikke løs.. Det er den i de gamle men tvivler på at jeg kan finde en ny  :-(

Jeg vil da tro du sagtens kan finde ny pakning, (på min egn havde grossisten kasser med gl pakninger, men prøv da med den gl, grunden til de i dag sidder fast er fordi mange gange var pvc rør hugget over med en fusksvans og ikke skærpet særligt godt og derfor pressede man ofte lidt af pakningen ind i røret og samlingen var ikke tæt men skærp dit rør godt og smør godt så siger det plup og den er i bund, og lugter der lidt af brugt mad så rens og læg en lille siliconefuge.

PS der særlige regler mht. faldstammer der går gennem etageadskillelser mest pga brandfare men betyder sikkert ikke en skid i dit tilfælde. god jul 

Jeg har fundet en løs pakning som passede.. Det var åbenbart kun på wavin rør de er faste... en tur i Bauhaus og købe en skydemuffe til 35kr... og man har 2 løse pakninger 😊 Det passede perfekt sammen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis