Hvor mange spots, badeværelse

Jeg er ved at lave badeværelse, det er 233 bredt og 342 langt. Hvor mange LED spots vil I mene det kræver? jeg er ude i enten 6 eller 8 stks. 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

jeg tror det er passende antal. Du får i hvert fald lys nok, men det kommer jo lidt an på indretning. Der skal jo lys ind i bruse område,


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Vælg 8 det er altid nemmere at dæmpe lyset hvis det skulle være for meget hvilket jeg ikke tror er muligt på badeværelset vælger du 6 og det er før lidt, jah så er løbet kørt så 8 er svaret herfra

Mit badeværelse har ca samme dimensioner. Der er 6 spots, det giver RIGELIGT lys. Men er du i tvivl, så få 8 sat op. Det koster ikke meget mere. Vi har kun 6 da der er et ovenlysvindue der også skulle være plads til. Du kan altid dæmpe jo

renepaulsen skrev den 22-12-2018 11:13:00

Mit badeværelse har ca samme dimensioner. Der er 6 spots, det giver RIGELIGT lys. Men er du i tvivl, så få 8 sat op. Det koster ikke meget mere. Vi har kun 6 da der er et ovenlysvindue der også skulle være plads til. Du kan altid dæmpe jo

 Vil du mene det så er rigeligt lys hos jer, selv hvis ovenlyset ikke var der? 

Annonce

Ved ikke om du selv montere spotsene i så fald er prisforskellen jo ikke mere end 3-400 kr. Gå efter 8... Better safe than sorry 


Thebigbad skrev den 22-12-2018 11:30:18

 Vil du mene det så er rigeligt lys hos jer, selv hvis ovenlyset ikke var der? 

 Ja, synes det er nok. Vi har alligevel ikke meget ud af ovenlyset om aftenen og morgenen denne tid på året. Men havde det ikke været der havde jeg nok valgt 8. Det koster som sagt af andre ikke ret meget. Det tager ca. 15 minutter for elektrikeren at bore og montere et spot, og selve spottet kan købes for 150 kr (inkl. pære). 

Vi har to badeværelser på samme størrelse og vi har fem spots på hvert badeværelse (én i bruseområde, to over håndvask/bord, samt to til gulvareal og toilet. Det fungerer fint pga. Indretningen, men seks spots havde også været fint, så det ville jeg vælge i dit tilfælde.   


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Eller hvad med 16 nu når du er igang?

jøsses hvor meget lys vil I have og hvad i alverden skal I bruge det til?

Undskyld sarkasmen, det er ment som et venligt input.

Jeg har lige lavet nyt badeværelse (1 m2 større end dit) hvor der er et kældervindue og 3 væg-spots. Det ene lyser over badekarret, det andet ind over vasken og den tredje ind i brusenichen. De er alle 3 watt LED og det er ikke kun tilstrækkeligt med lys, der er ikke noget jeg ikke kan se, men også meget behageligt at være i.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis