Trelags radiator

Jeg skal have en ekstra radiator op og jeg vil gerne være på den sikrer side. Så er der noget til hindre for at sætte en trelags op i stedet for en dobbelt? Kræver den mere tryk eller et eller andet? 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den kræver ikke mere af nogen art, bortset fra et par liter vand mere når du påfylder, men det har ingen betydning. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det du ønsker er varme kapacitet og den er ikke kun et spørgsmål om antal lag, men også om radiatoren er med konvektorplade elle rikke. Det vil en to og trelagts formodentligt have, men check før du får trelags udgaven da den jo også rækker længere ind i rummet når den er monteret.



MVH Njord

Det med med rørføring var jeg faktisk ved at skrive, så kiggede jeg lige en gang mere på spørgsmålet. 

Citat:  Jeg skal have en ekstra radiator op

Så hvis det er præcis sådan så skal rørene jo bare ramme tilslutninger på denne ekstra radiator.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Personligt synes jeg at 3-lags (fedberg)radiatorer fylder alt for meget ud i rummet, så heller 2-lags der er lidt længere hvis der er plads til det. 

Erik, jeg må give dig ret, hvis der skal trækkes ny rørføring er det selvfølgeligt ligegyldigt.     

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis