Safebox spot

Vi har brudt dampspæren efter vi har sat 17 spot op i vores nye hus.

Spotene er godkendt til at sidde i isolering.

Nu har jeg været oppe på loftet og tætne spot så godt man kan ved at bruge dampspæretape, men vi kan satdigvæk mærke det komme lidt kulde ud fra sportene.

Nu har jeg tænkt mig at gå op på loftet og sætte safeboks op og sætte både spot og transformer ind i denne. Må man det? Jeg har ringet rundt til nogle forhandlere men de kan ikke rigtig svare på om man både må sætte spot og transformer ind i safeboxen?

Den anden grund til at have saftbox er at kold og varm luft møder hinanden (skimmelsvamp) den trejde grund er varmetab



5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg forstår ikke hvorfor transformeren skal med ind i safeboksen? Normalt monteres den på loftet på en lille plade eller på et spær. 

Nu har du sat dine spots op, men en anden gang ville det måske være nemmere at montere 230V spots med tætningsringe, så de slutter tæt omkring dampspærren. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Vedhæftede filer:

Grundet ledning fra spot til transformer ikke er mere end 10cm lang..

Ledning kan forlænges.

Når det er sagt så er der mange huse / lejligheder der er ødelagt ved spot montering. 

Jeg har kendskab til et hus her i nabolaget som fik monteret spot. Året efter var der begyndende skimmelsvamp på spærene. Tømrer tog al isolering ud, reparerede dampspærre og isolerede igen det blev en dyr omgang.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis