Gulv varme - Problem med at for varmen over 20 grader

Hej

Vi har et lukket gulvvarme system – som har det svært ved at holde en temperatur over 20 grader – Målet lige efter pumpen – Hvis jeg lukker lidt for kuglehane på fremløb stiger temperaturen til ca 35 grader. –

Jeg vil gøre opmærksom på at det har virket – og om sommeren virker også

Håber i kan hjælpe. -


16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

du mangler oplysninger for at vi kan hjælpe dig! er det fjernvarme,oliefyr,pillefyr eller varmepumpe, eller brændefyr, er der en blandesløjfe, eller er det direkte ? hvordan styres temperaturen? der de så mange ting det er nødvendigt at vide,for at kunne fejlfinde,og et par billeder ville også hjælpe!


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Måske varmen løber en anden rute med mindre tryk på. Kan du knibe ventiler på de andre ruter - andre radiatorer ?

Man kan skrue på den hvide termostat ved siden af pumpen. Endvidere kan du skrue op for pumpen som ser ud til kun at bruge 5w. Hvilket nok er for lavt. Er din afkøling høj?

Pumpen skal sættes over i konstant tryk i stedet for auto adapt. Herfra vælger du et trin som giver dig den varme du vil ha.

Start med trin to, så kan du gå op eller ned derfra.


Elektronikteknikeren
  1. Hej - den står på trin 2 nu og max Termostaten men hvis jeg Åbner mere for gennemløb falder temperaturen ned til 17 grader
Annonce

Har skruret lidt ned på retur får at få temperaturen op på 32grader

Det kunne lyde som om du har for lidt vand på dit anlæg, og/eller evt. luft i det.

Hvad er drift trykket?

Hvor mange watt viser pumpen den bruger når du har begge kugleventlier åbnet helt?

Hvis du stadigvæk har for lav temperatur, så må du sætte din pumpe op i trin 3, for at se hvorvidt dét er nok.

Men PT ligger jeg mine æg i kurven med, der er for lidt vand (deraf tryk) i anlægget.


 

Mange tak for din besked - Der står 2 bar på min tryktank - også når jeg åbner for begge kugleventlierne - Har prøvet at køre mere vand på mit system. det ændre kun mit tryk til 2,5 bar. 

Ifølge manualen til Alpha pumperne, skal du have din pumpe sat til Constant Pressure når du køre med gulvvarme, og i dit tilfælde tænker jeg du skal køre med CP2, dvs. du skal trykke tilpas mange gange på knappen, til din pumpe har lys i den største af de 4 felter til højre for knappen.

Herefter skulle der komme MAX forbrug på din pumpe et stykke tid, ind til dine telestater begynder at lukke ned, og ikke kalder på varme mere.

Når du har fået varmet hele anlægget op, kan det være du kan ændre til CP1, den næst største til højre for knappen, men det lyder nu mere som om det egentlig er din varmeveksler der ikke får energi nok ind, siden du ikke kan holde temperaturen på dine gulvkredse.


 

Der skal desuden være en Bypass ventil mellem suge og tryk siden af pumpen, den kan jeg ikke lige se på dine billeder.

Er denne en manuel eller en thermostatisk ventil? Den er der for at sikre et minimum flow gennem pumpen når dine telestater alle er lukkede.


 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis