Vandskure køkken

Vil gerne vandskure køkkenet, som er af massiv gasbeton.

1) Overfladen er malet. Hvad skal jeg bruge for at vandskure ovenpå dette?

2) Nogen ideer til hvordan jeg får fjernet lysninger og gerigter, og får lavet en pæn løsning ud mod vinduet/døren? (Se foto). 


Mvh. Christian M
 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Måske det bare er mig, men jeg forstår vist ikke helt spørgsmål 2 (kan ikke umiddelbart svare på 1'eren). Du har da taget gerigten af dørkarmen? Og pillet noget af isoleringen ud   

Hvis du pønser på en løsning uden gerigten kan jeg ikke se hvordan det skulle lade sig gøre, medmindre du pudser ud og slutter af med en fleksibel fuge. Men jeg tror ikke det kommer til at holde, døren vil jo give sig, og desuden skal du jo have isolering imellem dør og murværk. 

Det med døren blir klamp uden gerigt. Mht vandskuring: da væggene er rettet af kunne I male hele køkkenet med sandmaling. Rens væggene ned, giv en tynd grunder og bland selv sandmalingen af mellempris hvid vægmaling og Harper tørt sand. Lav en halv krop prøve med en blanding, mal et stykke træ og vurder om det skal være grovere/finere. Når blandingsforholdet er OK, males alle vægge. Lad tørre og påfør 1-2 gange klasse 1 maling. Den beste du an finde. Vi har lavet tricket i to huse og nuværende køkken/alrum har fungeret i 14 år uden afslag, defekter OL.

PS at male med sandmaling er tungt. Prøv med en kalkkost.



 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også