Vinylgulv / Akustivgulv - hvilke mærker anbefales?

Vi har købt hus fra 1999, og gulvene trænger til udskiftning. Mange anbefaler vinylgulve / akustikgulve. Det at de er nemme at vedligeholde/vedligeholdelsesfrie og slidstærke er tiltalende. Også fordi trævgulvet går ud i køkkenet også.

- Hvad er de gode mærker indenfor vinylgulve / akustikgulve? - og de bedste mærker?

- Er der omvendt mærker man skal undgå?

Målet er god kvalitet, uden det behøver at være topkvalitet hvis den sidste top koster forholdvis meget. 

- Er der øvrigt godt input vi skal have med til overvejelserne?

Mvh
Jens

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Se link, nej jeg er ikke ansat eller får procenter, men jeg har selv fået et Wicanders gulv i mit køkken og er meget tilfreds, det er varmt, støjdæmpende og yderst behageligt at gå på.

Jeg tror at jeg har tjekket hele dette markedet og der er mange fabrikater af denne type gulve, men efter min mening ingen i samme kvalitet.

De "tykke" Wicanders gulve med 2 lag kork er efter min mening de bedste, nogle af gulvene har en vinyl overflade som ikke virker helt så naturtro, hvis at man er meget kritisk, men de er udseende mæssig helt på højde med diverse hårde larmende og kolde laminat gulve.

Og bemærk det er den indbyggede kork som der dæmper støjen og gør at gulvet er lækkert og varmt at gå på. Så pas derfor på med at ikke at købe et alm. billigt tyndt vinyl gulv uden kork.

Der er lige kommet en ny serie Wicanders gulv som de kalder Artcomfort, jeg har fået tilsendt en prøve og det er udseende mæssig et meget flot gulv uden genskin.

Du kan bestiller gulvprøver hos Timberman.dk, 

Jeg betalte vist nok ca. 40,- kr. for den tilsendte gulvprøve.

Husk også at Google prisen, fordi den pris der er på Timbermans hjemme side er den vejledende pris, Wicanders gulve kan, som alt andet, de fleste steder købes meget billigere.

Link:

https://www.timberman.dk/produkter/...gKx7fD_BwE

"De "tykke" Wicanders gulve med 2 lag kork er efter min mening de bedste, nogle af gulvene har en vinyl overflade som ikke virker helt så naturtro, hvis at man er meget kritisk"

- hvis du ved hvilke af Wicanders gulve der har en overflade der ikke virker helt så naturtro, vil jeg gerne høre det?

- Har du - eller andre - kendskab til hvor man kan få god/den bedste, rabat ved køb af Wicanders?

Vi skal have 170m2, så det er ikke en helt lille ordre :-) 

Når jeg skriver en vinyl overflade som ikke virker helt naturtro.

Så er det fordi at jeg selv er meget kritisk med dette, faktiske er der lakerede rigtige trægulve som har fået så meget lak, at jeg ikke mener de er naturtro, de ligner mange gange billige laminat gulve, så tag mit udsagn med et gran salt.

Alle Wicanders gulvene er efter min mening lige så flotte som mange lakerede ægte trægulve, samt alle de kolde, støjende og hårde laminat gulve.

Min lokale Stark har et pænt udvalg, og alle gulvfirmaer sælger dem, nogle gange vil de dog forsøge at sælge dig et andet mærke som de formodentligt har en bedre avance på, men hvis at du har bestemt dig for Wicanders så lad dig ikke lokke med alle mulige postulater.

Derfor tjek selv udseendet og bestil evt. prøver hos importøren Timberman og når du ved hvad du vil have, så tjek Internet prisen, så du har noget at forhandle ud fra, der kan let være 100 kr. i forskel pr. m2 på den vejledende udsalgspris og den faktiske pris.

Og med de antal m2 du skal bruge så må der være mulighed for forhandling af prisen.

Som sagt så har jeg selv lige nu en prøve på Artcomfort som jeg syntes er rigtig fin pga af der ikke er genskin, når den ligger i lyse solfyldte lokaler samt at den er lidt rug i overflade, så man ikke ryger på rø... så let når man går på strømpefødder, men smag og behag er forskelligt.

Så du må ud og tjekke selv.

Jeg har dog endnu ikke se Artcomfort serien hos nogle forhandlere, så der må du nok kontakte importøren.

Tilføjelse:

Nu ser jeg lige at dit postnummer vidst nok er i Jylland, så jeg vil blot sige at Timberman åbenbart har et stort showroom i Jylland.

Så hvis at jeg var dig så ville jeg straks besøge dem.

Nu bor jeg selv på Amager og jeg ville da ønske, at de havde et tilsvarende showroom på Sjælland.

Phy-ha når jeg nu selv læser hvad jeg har skreve, så skulle man tro at jeg var ansat af Wicanders, det er jeg dog ikke ;-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis