Korrespondence med LK pir sensor?

Hej

Har i min kælder to kontakter siddende som korrespondence, som tænder to lamper i loftet. Kan jeg erstatte kontakterne med fx LK PIR sensor så de tænder og slukker selv?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det kan du godt, men den skal have en N ( nulleder) og den har du sikkert ikke tilstede hvis der ikke er stikkontakt under dine korrespondance. Men der er masser af PIR systemer der sidder på loftet, og som får strøm fra den ene lampested.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg ville gerne spare elektrikeren, så der ikke skal sættes en ekstra sensor op i loftet - tænkte det måske var nemt blot at skifte kontakterne ud med PIR kontakter. Har ikke åbnet ind til dem endnu, men vi er enige om at jeg skal kigge efter en blå ledning forbundet til N?

Har allerede 2 lamper med indbygget sensor og de fungerer elendigt. Tror ikke det er IR de benytter for de tænder når vi går rundt på gulvet i stuen. Til gengæld er de ikke meget følsomme over for bevægelser i kælderen ;-) Nu er den ene gået helt fløjten og tænder slet ikke. 

Bag den ene ser der således ud (der er kontakt for to sæt lamper, men det er kun den nederste jeg skal have skiftet til PIR. Så det skulle vel være til at gå til? Den anden sidder sammen med en stikkontakt, så der er jeg nok homesafe.

Hej Nigo, fik du det til at virke, og hvordan koblede du din pir?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis