Cerapur og indbygget Alpha2 pumpe

Jeg har en Bosch Cerapur zsbr gasfyr ca 15 år gammel med Alpha2 (#88 på billedet). der er gulvvarme i huset fra 2003. Jeg har også solvarme som forsyner gulvvarme igennem fordelerrør. 

Jeg har nogle spørgsmål, så jeg håber nogen kan hjælpe med det i disse kolde tider:-)

1. Alpha2 kører på CP1 og viser 19-20w det svarer til 0.6m3 i time ifølge vejledning. Er det OK mængde for 11 kreds? Hvad er normalt flow per kreds?

2. Når jeg sætter fra CP1 til CP2 (eller III), stiger det fra 19w til 32w og der kommer et lyd som kommer som fra færge, men det sker når fremløbstemperatur er over 40-42C. Den er væk når temperaturen falder under 30-34C.  Er det noget med varmeveksler #35? Sidste service har været i december 2017

3. Vandet går direkte fra #43 rør til fordelerrør. Er det OK tilslutning? Eller der skal ekstra cirkulationspumpe med termostat ved fordelerrør? 

4. Jeg har nogle Uponor telestat 80419 som er knækket så det holder ikke på fordelerrør. Kan de bare udskiftes med de grønne? Jeg har 9 gamle gråfarvet og 3 grøn på mit fordelerrør og de koblet sammen til fælles boks.

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis