CPI GTR 50 kan ikke tage gas når den bliver varm

Hej, min søn har en lovlig CPI GTR 50 bortset fra afgangsrøret der nok er større end normal lovlig udgave.

Den har kørt fornuftigt men vil nu ikke køre når den bliver varm, den kan tage mindre og mindre gas og til sidst dør den eller kan kun lige holde sig igang.

Karburatoren er renset og umiddelbart checket, benzinen er udskiftet da der muligvis kunne være vand i (det var der umiddelbart ikke), gnisten er checket og ser umiddelbart ok ud, umiddelbart kommer der masser af benzin i karburatoren, virker som om det er ok.

Jeg har en donor/reservedels scooter hvor jeg har udskiftet Chocker solenoid og temperatur føler (antager jeg) på karburatoren plus ensretter, tændrør, tændspole og spændingsregulator (tror jeg det er, den sidder med et 4 polet stik, over CDI boks og modstande, sidder med en skrue på chassis).

Donoren har dog en anden CDI boks så den kan jeg ikke prøve, desværre (forskellige stik).

Jeg har et par spørgsmål som jeg gerne vil have hjælp til:

1. Elektrodeafstand på tændrøret, 0,7mm ?

2. Er det sandsynligt at det er CDI boksen der giver dette problem, nogen der har erfaring med det ?

3. Hvordan justerer man tændingstidspunkt på sådan en, kan generator/pick-up drejes/justeres ?

4. Kan det være Generator/pick-up der giver denne fejl ?

5. Nogen der har et diagram eller service manual (evt links) til sådan en, det eneste diagram jeg har fundet er et der er så dårligt at man ikke kan se numre/tekst osv ?


Noget andet der kan give dette problem, alle råd er velkomne, på forhånd tak for hjælpen.


2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har denne service manual eller det kalder de den ihvertfald:

https://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/cpi_gtr_servicemanual.pdf 

1: køb tændrør efter model, - eft. et koldere

2: Mener ikke tænding kan stilles, styres af magnet/pickup/forstærker 

3: Er kompression ok, hvordan med simmerringe ved krumtap og stempel/ringe ?

4: Har du prøvet karburator sprit ?

5: Lukker vakuum hanen op hele tiden ? ( fra tank )

6: auto-choker - er den 100% ok ? ellers dør den af forstoppelse

7: Hvis den får for lidt br. stof ved driftstemperatur, gå en str. dyse op.

8: Udstødningen skal have den rette modstand, på en 2-takter, er flow større, må du dyse op.

8: Lad den suge cylinderopvarmet luft i indsugning, nedsætter fugt/karburatoris

Vh. Carsten


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis