pumpe toilet tryk

jeg har et hus som har nogle indbyggede væg hængte toiletter, selve tryk til skyl er lavet med en slags luft slanger med tryk.

nu er tryk ved at være lidt sløve, forstået på den måde at når man trykker er det lige som om der ikke kommer nok tryk - man skal trykke dem godt i bund, hvilket ikke alle mine gæster kan finde ud af.

jeg har ikke kigget om bag hvor den indbuggede mekanik gemmer sig, men er det normalt at man kan efterfylde luft på den slags tryk ? og hvad skal jeg se efter...tror det er grohe

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Man kan ikke efterfylde luft. Det er fungerer lidt  ligesom en meget kort cykelpumpe, den trækker selv luft ind inden næste bevægelse. Du skal have kigget i cisternen om stænger går lidt træls.

Det kan også være selv pumpen der ikke går helt tilbage og derfor ikek har nok luft til næste åbning. 

Når det er sagt så har jeg ikke god erfaring med de "fjernbetjenings" pumper.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

der er lige som det ‘lille’ skyld er blevet et meget lille skyl og det store skal man holde inde nogle sekunder for at skylle ordentligt.

jeg er lidt i tvivl on de stille skruer som findes inde i cisternen - jeg må se om jeg kan få taget et billede og høre her inde hvordan de skal justeres - måske står de forkert

eller også er det hele blot kalket til, jeg bor i kbh og det er efterhånden godt snasket ind i kalk det hele - er det tid til nyt indmap i cisternen ?

Justeringen har ikke rykket sig.

Du kan tage indmaden ud hvis du fjerne betjeningspanelet. Måske der endda er en vejledning indvendigt når du får panelet af.

Hvis du får det ud kan du afkalke det, tjekke pakninger og sætter det i igen.

Men der kan stadig være en utæthed i trykknappen. Plastikken går simpelthen til og revner.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

gummislangerne har det også med at blive møre der hvor de sidder på trykknappen


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis