Tilbygning af muret garage

Hej lds. 

Jeg står og skal til at have bygget ny garage sammen med huset. 

Der bliver lavet støbt fundament og gulv indervægge af ytong og mursten udvendig, I samme bredde som huset. Taget føres ligeledes med ud og der lægges en elastisk fuge mellem gammelt og nyt murværk. 

Dog er vi blevet lidt i tvivl om døren på tegningen ved siden af porten er dumt placeret helt oppe ad den gamle gavl. Planen var bare at montere den direkte i gavlen, men i tilfælde af at den ny og gamle bygning måske giver sig lidt forskelligt er jeg bange for at døren vil begynde at klemme. 

Er det bedre at mure en søjle helt ude i hjørnet som døren monteres i, eller hvad? 


Mvh Kenneth 



 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Placering af døren som på tegningen er i sig selv ikke noget problem, hvis ellers det nye fundament er lavet OK. Hvis døren begynder at binde efterfølgende, er det et udtryk for at tilbygningen er ved at brække af den eksisterende bygning, og så er det helt andre problemer, du har (men det er der ingen grund til at tro vil ske)


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Hej, tak for jeres svar. 

Jeg får en prof til at lave mit fundament og han vil gerne kende placering af gevind stænger til vindafstivning. 

Der vil på hver side af porten blive sat heb bjælker lodret som enten nedstøbes eller forankres med limanker og gevind stænger. 

Jeg er blevet frarådet at få det mures sammen af samme årsag som Orla skriver. 

1 vil I mene det er ok at montere døren direkte i den gamle gavl? 

2 hvis ikke hvor bred en søjle skal jeg så forvente der skal mures førend den er stabil nok til døren. Og hvordan bør det udføres? 

Hvis der skal flyttes på dør og port placering er limanker så at foretrække og så tage beslutningen til den tid eller er nedstøbte heb bjælker at foretrække? 

Mvh Kenneth 



 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis