Valg af billig svejse inverter

Hej

Jeg er lidt på udkig efter en billig svejse inverter. Den skal primært bruges til små ting, inventar osv, hvor det er besværligt at trække et kraft kabel ( og slæbe den store svejser) Den skal være billig, da den nok bliver smidt noget rundt med og udsat for lidt af hvert..

Har kigget lidt på nogle forskellige.

Harald skralds.

https://www.harald-nyborg.dk/p2607/scheppach-svejseinverter-160a

Biltemas

https://www.biltema.dk/varktoj/svejsning/svejser/svejseomformer-mma-140dc-2000035249

og så denne fra amazon:

https://www.amazon.co.uk/Inverter-Welder-Portable-Welding-Machine/dp/B01CXKOV9U/ref=mp_s_a_1_2?ie=UTF8&qid=1544508024&sr=8-2-spons&pi=AC_SX236_SY340_FMwebp_QL65&keywords=inverter+welder&psc=1


Biltemas er kun en 140 amp, hvilket kunne blive i underkanten

Harald nyborgs er mere acceptable 160 amp.

Modellen fra amazon er 200 amp(på 16 ampere sikring) men går dog ud fra den kan gå på en 13 amp sikring hvis man kun svejser 140 amp eks. Og har den ulempe at den jo skal til england for garanti arbejde.


Nogle input til modellerne?

Hej Jeg er lidt på udkig efter en billig svejse... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Mange tak for den fornemme tilbagemelding   

Nu er inverteren jo jævnstrøm, så nogen forskel vil der da være..

Så måske inverteren skal stå lidt højere end ægget, for at få puttet samme varme i ?

Men må da indrømme det ville være fristende, med sådan en lille fiks svejser.


Vi prøver igen, i morgen --

Tror ikke man skal stille inverteren højere for at få samme varme i. Eller hvordan sal jeg beskrive det. Varmen er måske mindre, men penetreringsevnen er den samme. Så vil tro man har bedre kontrol med sit smeltebad, med den lille svejser.

Især til oppe fra ned svejsninger tror jeg det vil være en fordel. 

eg målte desuden med mit tang amperemeter, der kan måle DC. Det siger ca. 165 ampere ved fuld ild, men det er svært at måle svejsestrømme. På ægget er det meget mere svingende.


Jeg er ind til videre godt tilfreds, og kan lige forestile mig hvilken drøm det er, at svejse sengebøjler med den.

Svejseren over skulderen og en lang forlænger ledning, elektroder i lommen. Ift. at slæbe ægget rundt og få alle kabler og svejser smurt ind i gylle, køer der æder ledningen osv. Og at der er langt flere 220 volt stik i kostalden ift. kraft stik. Og en 220 volt forlænger ledning er en hel del mere handy end kraft kablet.

Har også tænkt mig at prøve med min 16 ampere generator. VI har noget græs areal hvor der går kvier på, her er fangefolden ved at hænge lidt. Det ville være super nemt at tage vinkelsliber, svejser og generator med derop, i stedet for at grave stolperne op og tage dem med hjem.

Men ægget bliver ikke solgt til jern handleren endnu, men jeg kunne dog godt finde på at købe en nyere svejser, der både kan CO2 svejse og tig , måske en 300 amperes. Men den er jo heller ikke handy sådan en.


Alt i alt tror jeg den lille blå er pengene værd, det jo helelr ikke mange penge man smider efter den.

Ja ægget er jo ikke ligefrem nemt transportere  

Dejligt at vide at den smider 160 ampere ud, har set et par klip på youtube af billige kinerser svejsere det kun ydede omkring ½ delen af de ampere de lovede.



Vi prøver igen, i morgen --

Nej det er det bestemt ikke... 


Jamen man kan godt stole på de 160 ampere, det "savspor" du kan se på et af billederne, er gjort med den lille svejser, det gør den ganske nemt..

Ja så blev jeg jo da også nødt til at eje sådan en, den er for øvrigt på tilbud pt, indtil 08/01-2019 er det vist.

Jeg er godt tilfreds, den svejser ganske udmærket. god til rustfri elektroder, da de har det bedst med jævnstrøm.

prøvede med elektroder fra 2mm til 3,25mm, testede den også med en Esab 53.05 basisk elektrode i 3,25mm, det klarede den også uden problemer, også tænding af allerede brugte elektroder gik fint.

Jeg brugte ikke de medfølgende kabler, havde en bedre elektrodeholder og stelklemme, kørte den på en 16 amperes sikring, såvidt jeg lige kunne finde ud af kan den bruge op til omkring 20 ampere, prøvede at svejse i noget 1mm rustfri, der kunne man godt bruge at hotstarten kunne slås fra, da den nem blæser hul. Samt man ikke kan se hvor mange ampere den er indstillet på.

Men er rigtig godt tilfreds..

Her en svejsning med ESAB æg, og med Scheppach

Og her i 5mm rustfri Svejset med Scheppach Esab 63.32 3,25mm elektrode

En bare oven på, og en med spalte..



Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis