Hvilke elektroniske thermostat ventiler

Hat købt en 3-plans villa, hvor jeg har 5-6 radiatorer pr etage.

Disse vil jeg gerne have skiftet til samme system, så jeg via en app/PC kan styre rum temperaturen i hytten uden nødvendigvis at være hjemme.

Alle ventiler er Danfoss, men der er 2-3 forskellige modeller, fra 90'erne og frem til nu.

Hvilket system vil i anbefale, gerne trådløst, da jeg alligevel bygger et kraftigt trådløst netværk op.

mvh

Steensen


 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Slet ingen der kan hjælpe med indput her?


 

Måske magnetventiler og TH10 ?

Så kan du måle og styre magnetventiler vha. app. Faktisk kan du styre det når du er ude og rejse - så kan du tænde radiatorer f.eks. 12 timer før hjemkomst.

Su kan også måle, styre og logge temperaturerne i hvert enkelt rum.

https://www.itead.cc/sonoff-th.html

Det ligner en større ombygning thomas_mygin.

Jeg har kigget lidt på Tado og danfoss living connect.

Nogeb der har erfaringer med Tado?


 

Tror at du bliver træt af at skifte batterier...







Måske en kombi af TH10 og Danfoss aktuator ?

Så er du fri for at skifte batterier - og det er nok også mere robust = virker altid.

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=Danfoss+TWAZ-NC+Thermal+Wax+230v&_osacat=0&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=Danfoss++Thermal+Wax+230v&_sacat=0


Annonce

Danfoss Living Connect ECO + z.wave adapter på din CTS hovedstation. 

CTS hovedstation kunne være hom.ee eller en Danfoss Living Connect, en openHAB, FHEM, eller eller eller



Thomas_Mygind skrev den 10-12-2018 20:30:14

Måske magnetventiler og ..

Gammel lærdom er: ALDRIG brug 2-punkts aktuatorer til varmeregulering i komfortområder.
ALTID brug modulerende aktuatorer.

Man kan bruge modulerende termoaktuatorer, men de skal bruge konstant strøm ca. 2W. + 0...10V Signal. 

Men de der moderne med z-wave eller zig-Be radio og steppermotor bruger næsten ingen strøm. Regulatoren sidder stadig i radiatortermostaten - kun ved setpunktsændringer  skal radioen tændes. 

802.11 (wifi, wLan) er udelukket som radio - det æder jo strøm ad h... til og du har slet slet ikke brug for den båndbredte.


Når det nu er dit hus og du har mulighed for at indgribe i varmecentralen hvorfor vil du ikke gør det der? 


Hej Mjølner.

Tak for interessant kommentar.

Jeg har indirekte fjernvarme med pladevarme veksler til hhv. centralvarmen og til forbrugs vand.

Hvad går dit forslag ud på?

Jeg er maskinmester, så har "lidt viden om mange emner", men der er mange ting man lige skal sætte sig ind i nu man har købt hus for første gang....


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis