LG køleskab og vandfilter

Hej!

Jeg har lige købt et LG side by side køleskab. Der medfølger et vandfilter, men må det bruges her i Danmark? Til mit gamle side by side Samsung køleskab, der fulgte også et vandfilter med, men der fulgte også et stykke papir med hvor der stod man ikke måtte bruge filteret i Danmark. Der er ikke klor i vandet, så der ville opstå bakterier i filtret. 

Til dette LG køleskab medfølger der ikke et skriv om dette, så jeg er i tvivl.

Mvh. Brian

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Her en tekst fra Samsung : Der er ikke installeret et vandfilter I vores produkter fra starten og I de Nordiske lande er vandfilter kun nødvendigt hvis du anvender egen brønd eller vandforsyning

Andre skriver at det ikke er tilladt i DK af de samme grunde som du selv nævner.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er bare underligt at LG intet nævner noget om det, og diverse danske shops med reservedele til hårde hvidevarer sælger disse vandfiltre. Der står vandfilteret skal skiftes efter 6 måneder. Nå, men i første omgang har jeg ikke installeret det.

Pakningen der sidder i vandtilslutningen er med filtersi, så under alle omstændigheder kan der ikke slippe større partikler ind i køleskabets system. Men kalk tager den selvfølgelig ikke. 

Ja, LG kan også lave isterninger.

Der kan nærmest altid vokse bakterier i stillestående vand - omend det sjældent er skadeligt. Om der sidder et filter eller ej er nok ikke vigtigt i DK - da drikkevand som udgangspunkt er rent. 

Men jeg har da set kimresultater fra en isterningmaskine som viste et højt indhold af bakterier som voksede i maskinen. Da jeg typisk kun bruger isterninger få gange om ugen, vil jeg nok bruge den gammeldags metode med isbakker direkte i fryseren. Så er man også fri for løbende sanitering/rengøring.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis