Hylder på loft monteret på strøer

Hej,

Kan/må man sætte en hylde på strøerne (eller hvad de hedder, dem der typisk sidder i et kryds på loftet, som vel bære loftet)

Eller er det bedst at sætte noget på lægterne (ville bare hellere have noget i en god højde)

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Du må forklare det nærmere. Kan ikke lige regne ud hvad du mener med strøer i den sammenhæng. Et billede ville være godt.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
For liga at termerne. Hvis man regner med at det er gitterspær du har, så hedder de skrå tænger. Og der sidder typisk 2 eller 3 i hver side. De er en væsentlig del af konstruktionens holdbarhed, og ikke bare til at bære loftet.
Dem der sidder over spærene og bærer tagplader / tagsten hedder lægter
Det er en rigtig god måde at bruge tængerne som basis for hylder. Di skruer et bræt eller lægte ind på siden af dem, vandret og mindst 10 cm fra isolering. Så kan du lægge forskallingsbrædder på dem, evt. med en afstand imellem. Der kan så stå diverse kasser med ting i. Hvis man placerer stof eller bøger ude i det fri uden at det er pakket ind, har det tendens til at blive ødelagt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Så kom jeg op på loftet.

Først og fremmest tak for de hurtige svar.

Det er de her spær eller hvad de nu hedder 😂

De sidder med ca. 1.2 meters mellemrum, og tænkte at bygge noget i en god højde så man ikke skal bukke sig for meget.

Min plan var ikke at skrue noget fast, men lave noget som bare kan ligge og hvile hvis det kan lade sig gøre.

Men kan/må man bruge dem til at bære noget (en flyttekasse eller lignende)?

De skrå som jeg beskriver som tænger kan sagtens holde til hylder. Men det skal skrues fast efter den anvisning jeg har givet i forrige svar.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Men! Alt det man stille op på loftet, har en tendens til aldrig at komme ned igen 😆


Mvh. Christian M
 

Christian M . Det kan der være noget om, men vi opbevarer da en datters barnevogn imellem nedkomster, så man skal aldrig sige aldrig

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Christian M skrev den 09-12-2018 15:30:21

Men! Alt det man stille op på loftet, har en tendens til aldrig at komme ned igen 😆

 Jeg kender godt fænomenet 😁


ev elmand skrev den 09-12-2018 13:21:18

De skrå som jeg beskriver som tænger kan sagtens holde til hylder. Men det skal skrues fast efter den anvisning jeg har givet i forrige svar.


 Ok, tak for svaret.

Hvad sælen, blev jeres datter født to gange?


 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis