Afmontering af termostat

Hej,

Min håndklædetørrer varmer ikke. Jeg mistænker, at ventilnålen sidder fast, menuer kan ikke afmontere termostaten. Der er ingen skrue eller lignende og jeg kan ikke umiddelbart få den af på anden vis uden jeg kommer over i noget, som jeg frygter vil ødelægge den.

Er der nogen, der ved, hvordan den afmonteres? Se venligst billedet.

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds. 

Det sorte dæksel med tallene har et lille hak som vender ca. klokken 5 . Der vil jeg tro der skal en flad skruetrækker ind og så vippe dæksel af. så finder du sikkert en skrue derunder.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er ikke en termostatventil du har, men en manuel ventil du selv skal indstille, og normalt fejler sådan ventil ikke noget.

Sidder der ikke en luftskrue i toppen af din håndklædetørrer? Prøv at åbne den lidt - der skal komme vand ud.


Søren O

Hvad gør jeg så med det vand, der kommer ud? 

Carlos1990 skrev den 09-12-2018 13:57:55

Hvad gør jeg så med det vand, der kommer ud? 

 Hvis der kommer vand ud, er der ikke luft i din håndklædetørrer. Det var det Søren mente sit svar. Hvis der kommer vand ud, lukker du luftskruen igen og tørrer vandet af væggen eller gulvet. Du har nu konstanteret, at der ikke er luft i håndklædetørreren og den burde virke.


fase

Hvis håndklædetørreren ikke varmer, tyder det på at der ingen gennemstrømning er. Er du sikker på, at ventilen ikke er bare en lille smule åben. Røret ved ventilen skal blive varmt. Ellers må du afmontere ventilens håndtag, og se om du kan dreje ventilen, som er indenunder. 


fase

Røret under ventilen er varm/lunken.

Det tyder på, at der løber lidt vand gennem ventilen. Har du prøvet at skrue håndtaget af og se, om du kan åbne ventilen lidt mere?


fase

Jeg har døjet lidt med at få det afmonteret, da skruens kærv var ødelagt. Har købt et værktøj til det og fik den nu af. Kan dog ikke få den sidste af. Ved ikke om jeg skal længere ind end her på billedet?

Du skal ikke længere ind lige nu -ellers kommer der vand, og sæt lige skruen i igen. Kan du dreje akslen med en lille nøgle? 


Søren O
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis