Stiga park pro lader ikke.

Jeg har en stiga park pro havetraktor som ikke lader batteriet mere.

Hvad kan der være galt?

Jeg har ikke det vilde forstand på havetraktor, men jeg er meget fingersnild.


Jeg har rykket i alle stik jeg kunne finde og sørget for de sidder ordentligt, og så har jeg renset sikringerne, men det har ikke hjulpet.



Jeg har en stiga park pro havetraktor som ikke... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Godmorgen...

Jeg målte de to gule i morges og der stod måleren på 20-21. Er det rigtigt nok?


Jeg har været uheldig med at bestille dele fra Danmark til ældre maskiner. Blandt andet har jeg ventet i over en måned på standard slid dele på min datters suzuki atv, og jeg har haft problemer med at finde dele generelt til min ih traktor. Så jeg er begyndt at bestille tingene fra England istedet for, der går maks en uge så har jeg tingene.

Det lyder helt rigtig med 20-21 volt på de gule ledninger fra spolen, så alt tyder på du har en defekt laderegulator.

Tror egentlig ikke det er så kritisk, om det er  den helt rigtige model,  bare den er er kraftig nok til at håndtere den ladestrøm som motoren giver.

Ja det kan være en jungle at finde de rigtige dele, men som nævnt har jeg gode erfaringer med Bahn-Larsen, man kan gå ind og finde lige netop ens Stiga model, og bestille de manglende dele.

Du kan jo også købe denne her Kina udgave, til knap 70 kr. med fragt (den mangler den sorte ledning, men får forbindelsen til stel gennem metalhuset)

https://www.ebay.com/itm/VOLTAGE-RE...:rk:3:pf:0


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg harselv haft kig på den fra ebay, men numrene matchede ikke til min motor.

Men tror sku den er magen til den der sidder på nu. Der er heller ikke et sort kabel på min regulator, der er kun det røde og gule stik.


Det får sku et skud, det værste det kan ske er at jeg mister 70 kr, 😁

Tusind tak for hjælpen 😁

Så må vi jo se hvem der får en først, for jeg bestilte også en   

Jeg har en gammel påhængsmotor, som ingen laderegulator har, så den her skal da lige afprøves om den virker. Som det er nu har jeg et lille batteri jeg tager med hjem og oplader.

(den har kun en ensretter, og når batteriet er ved at være fuldt opladet, ryger den op i nærheden af 20 volt, så det dur ikke)


Vi prøver igen, i morgen --

Hehe ja vi må se 😁 Jeg har før bestilt ting fra ebay uden problemer, der kan dog være et par måneders levering, men tingene plejer da at dukke op før eller siden 😁


Kunne være jeg skulle bestille en mere også så jeg har en extra😁


Jeg fandt den til 60 kr med gratis fragt derinde.


Jeg har også leget lidt med tanken om at sætte et mindre batteri på mit vildtkamera så den kan holde strøm lidt længere end med de små pindbatterier der sidder i. Kunne være at sådan en her kunne være løsningen?

Annonce

Så kom der Kineserpost, får den ikke lige testet før til foråret..

Den ser vældig fin ud, og er større en jeg lige havde regnet med..


Vi prøver igen, i morgen --

Det var satans, jeg har ikke fået min endnu   

Så kom min også hjem   

Bliver spændende om det så løser ladeproblemet   


Vi prøver igen, i morgen --

Så har jeg fået skiftet den. Det tog 5 minutter, kostede mig omkring 60 kr og nu står den på 13.7 volt når jeg måler batteriet mens den køre  

Tusind tak for hjælpen!

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis