Stiga park pro lader ikke.

Jeg har en stiga park pro havetraktor som ikke lader batteriet mere.

Hvad kan der være galt?

Jeg har ikke det vilde forstand på havetraktor, men jeg er meget fingersnild.


Jeg har rykket i alle stik jeg kunne finde og sørget for de sidder ordentligt, og så har jeg renset sikringerne, men det har ikke hjulpet.



Jeg har en stiga park pro havetraktor som ikke... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ved du hvor jeg skal måle på den?


De to gule ledninger går i et stik og den røde er samlet med em rød

Den røde er selve ladeledningen, sammen med den sorte der går til stell, så måler fra den røde til stell, skulle den gerne vise godt 13 volt når motoren snurre.

De to gule er fra ladespolen oppe ved svinghjulet, vil du måle på dem, skal du have dit måleinstrument indstillet ud for den gule pil, så skulle den gerne vise 13-16 volt


Vi prøver igen, i morgen --

Tak for hjælpen, jeg måler det igennem imorgen. 😁


Hvis regulatoren ikke måler omkring de 13, så er det den som skal skiftes?

Den sidste anvisning fra Jens var ikke særlig heldig, den gule pil peger på 20 mikroA DC område, og vil helt sikkert "suse" sikringen til strømområdet af, hvis der er en, og hvis stigaen gir noget AC fra sig i ladekredsen. Det bliver så ikke bedre af at på dette multimeter er strøm-og spændings terminaler fælles


"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"
El-mek67 skrev den 10-12-2018 00:39:34

Den sidste anvisning fra Jens var ikke særlig heldig, den gule pil peger på 20 mikroA DC område, og vil helt sikkert "suse" sikringen til strømområdet af, hvis der er en, og hvis stigaen gir noget AC fra sig i ladekredsen. Det bliver så ikke bedre af at på dette multimeter er strøm-og spændings terminaler fælles

 Det har du da fuldstændig ret i, dejligt at du spottede det   

Havde desværre overset det lille u  

Så vil du måle på de gule ledninger skal multimetret stå som på billedet her, hvor knappen peger på 200 




Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Hehe godt jeg ikke fik målt igår aftes så 😁

Jeg har lige været ude og måle på regulatoren. Jeg satte den på den røde ledning og der hvor den sorte ledning går på motoren. Den målte imellem 1.2 og 1.5(den kørte lidt op og ned hele tiden)

Er konklusionen så ikke at jeg skal have en ny regulator? Jeg kan vel ikke have målt det forkert?

Lige et tillægsspørgsmål.

Ifølge nummeret på.motoren, så er det denne her jeg skal have https://www.haveparkdele.dk/shop/b-s-regulator-10250p.html


Men den ligner ikke den som sidder på min havetraktor?


Denne her ligner mere min https://www.haveparkdele.dk/shop/b-s-regulator-10251p.html


Men den passer ikke med nummeret som er 305777?

nummer39 skrev den 10-12-2018 16:04:22

Hehe godt jeg ikke fik målt igår aftes så 😁

Jeg har lige været ude og måle på regulatoren. Jeg satte den på den røde ledning og der hvor den sorte ledning går på motoren. Den målte imellem 1.2 og 1.5(den kørte lidt op og ned hele tiden)

Er konklusionen så ikke at jeg skal have en ny regulator? Jeg kan vel ikke have målt det forkert?

Jeg vil mene det enten er regulatoren, eller selve spolen, med de gule ledninger.

Jeg synes du skal prøve at måle på de gule ledninger, og husk nu at indstille instrumentet rigtigt   




 


Vi prøver igen, i morgen --

Hehe tak for svar, måker lige de gule ledninger også.

Er det den røde i en af de gule og så den sorte på stel?

Nej det er de to gule du skal måle på, de kommer oppe fra spolen under svinghjulet.

Jeg havde for indtil et par år siden en Stiga park, jeg købte reservedelene her på nettet, men de er super hjælpsomme hvis man ringer eller skriver og spørger.

Så den kan jeg anbefale hvis du skal købe reservedele...

https://www.bahn-larsen.dk/reservedele/stiga/


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis