Fugt under betontagsten og hvide belægninger på spær

Nu hvor det har regnet godt var jeg lige oppe og kigge på loftet. Der var flere steder hvor der kommer lidt fugt ind mellem vores tagsten, se billeder. Er det noget jeg bør gøre noget ved eller skal det bare ventileres væk igen? Det regner ikke ned på nogen måde.

Udover er nogle af spærene lidt hvide af noget der godt kunne minde om skimmel. Se billeder. Bør jeg være obs på det?

Der er 6 ventilationshuller i taget. Planlægger at sætte en ventil i hver af gavlene også. 


Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

Nu hvor det har regnet godt var jeg lige oppe og... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej RasBo,

Ja, jeg havde en barnestol der blev angrebet af mug oppe i luftrummet, og jeg fik hjælp til at tjekke min ventilation i tagfoden :-).


Hvad har du af tagsten?


Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

Arh ok. 

Jeg har nogle relativ fugtighedmålere som er kalibreret. Sådan en vil jeg så sætte op på loftet her før jeg får etableret noget mere ventilation via gavlene. Den kan aflæses Remote. Så regner jeg også med den ged er barberet indtil videre :-)


Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

Tjo. Det skulle man mene. Er der etableret dampspærre i din loftkonstruktion?


Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

Det med at måle fugten kan du ikke rigtig bruge til noget da det kræver en større kortlægning af alle fugtforhold.

Bl.a skal sådanne fugtmålinger hele tiden sammenholdes med luftfugtigheden/temperaturen i det fri.

Sørg for at din tagrumsventilation er tilstrækkelig og din dampspærre er tæt, så kan du egentlig ikke gøre mere.

Hej Chrisves og Orla,

Ja der er dampspærre i lofterne. Jeg tænker selvfølgelig at sammenligne med fugt og temperatur udendørs også. Der er også en sensor. Jeg tager målingerne med et gran salt :-)


Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis