Skifte stik på fryser?

Kan jeg klippe dette stik af og sætte et andet på uden problemer? 

Det er et stik til en fryser, hvor stikket ikke kan gå igennem lillebitte hul ind til strøm i skab 😉

Mvh Tina 

Kan jeg klippe dette stik af og sætte et andet på... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Der skal nu nok være jord i Schuko stikket, men for at få jorden koblet rigtigt kræves enten en adapter, et dansk jordstik eller en Schuko stikkontakt. 

Men som jenshøj skriver i første indlæg, så skal ledningen til fryseren kunne fjernes fra stikkontakt (og fryseren flyttes) uden at afmontere stik.


Søren O
Søren O skrev den 07-12-2018 22:33:48

Der skal nu nok være jord i Schuko stikket, men for at få jorden koblet rigtigt kræves enten en adapter, et dansk jordstik eller en Schuko stikkontakt. 

Men som jenshøj skriver i første indlæg, så skal ledningen til fryseren kunne fjernes fra stikkontakt (og fryseren flyttes) uden at afmontere stik.

Jo, der er jord, men som du skriver, umiddelbart ikke noget man lige organiserer sig på.

Hvorfor skriver du også at stikket ikke må klippes af?


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.

Jeg har ikke skrevet noget om at stikket ikke må klippes af, men at ledningen ikke må gå gennem et hul hvor der ikke også er plads til stikproppen.


Søren O

Der er jo INGEN, der giver en sh... for hvad der er gjort.. ej heller faglærte.. men det kan jeg godt forstå..

"udfordringen" er vel - som de fleste "normaltænkenemennesker herinde" vil sige.. klip ledningen - monter et "fornuftigt" stik - og slut det til..
Altså - klip ledning - kør ledning gennem væg - monter stik fra byggemarked, og "sæt i dåds"..
Sorry det "sure indlæg" - alle klipper efterhånden bare stikket af, og skruer et andet på?? Hvor er vores EL-Regler blevet af??

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hullet skal gøres større, så stikproppen kan komme med igennem. At fryseren ikke kan fjernes efterfølgende, uden at ny stikprop fjernes er noget klamp. 

Jeg er faktisk i tvivl om, om et sådan skab betragtes som en bygningsdel. I så fald, er det heller ikke lovligt...


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce

Og hvis man skulle vælge at sætte en et(en) stik(kontakt) (jeg er ikke fra jylland) op så sæt et schuko op, det er Danmark der har siddet skævt på potten, og schuko er kommet for at blive, selvom den er grim. Men den er mere sikker end vores LK system.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Peter, det hedder også en stikkontakt i Jylland. Der skal blot skelnes mellem stikkontakt med afbryder og stikkontakt uden afbryder også kaldet en grisetryne. Et stik er en gør det selv betegnelse  for en stikkontakt, og det jeg forstår ved den del, der bliver sat i stikkontakten. Schuko stikkontakten er i mine øjne ikke mere sikker en det danske system.   


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis