24v Eberspacher kan det laves om til 12v

jeg har et 24v disel fyr kan det laves om til et 12v.

Hvis man køber en omformer hvor stor skal den så være. Fyret er 4300 w

 nr.SP 200 AD 04


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds.

Det har ikke nogen betydning hvor meget varme den kan afgive. Det er det elektriske forbrug der er vigtig. Jeg kan ikke tyde billedet med typeskilt. Står der noget om elektrisk forbrug ? ?

Jeg går ud fra at det er 24 V DC ( jævnstrøm ) og du vil gerne omforme 12 V DC til 24 V DC.  Det er faktisk ikke muligt at omforme jævnstrøm " opad" 

Skal der ske noget i den retning så skal man have en " vekselretter " Altså lave 12 v DC om til AC (veksel strøm), derefter have en transformator som laver 26-28 V AC som så kan ensrettes til 24 V DC

MEN det kan også købes samlet i en boks Her er et eksempel. set på ebay til 110,00 kr.

Om den kan trække dit fyr skal man lidt flere oplysninger om inden det kan sikkert besvares.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja hvis det er korrekt så er de 240 W som jeg har link til jo rigelig.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Elmand, den du linker til, går den ikke fra 24 volt ned til 12 volt ?

denne her skulle omforme fra 12 til 24 volt https://www.banggood.com/Waterproof-DC-10A-12V-to-24V-240W-Step-Up-Converter-Regulator-Car-Power-Module-p-1168687.html?rmmds=detail-left-hotproducts__1&cur_warehouse=CN



Vi prøver igen, i morgen --

dog er der lige ved opstart at det tager en del mere strøm til glødetråden.

Jeg har selv et ældre dieselfyr 24v det tager 20 ampere ved opstart.


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce

Je_ns Jo det var den jeg først havde fat i, men så den anden og lidt billigere   

Men undskyld trådstarter den går ned til 12 volt. Så du skal følge link hos  je_ns



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Den omformer jens foreslår er en 10 A og neubert siger der skal bruges 20 i opstart. På skiltet står der at det er 70 Wat forbrug.

jeg prøver at med Jensses forslang.

tak for hjælpen

Hvad vil du bruge det fyr til og hvor gammelt er det ?

der står en type på skiltet f.eks. D4L  samt et "ausfyrung" nr. 

kan du ikke tage et billede hvor man kan set det ? så skal jeg prøve at hjælpe dig !

polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"

Har studeret typeskiltet i forstørret udgave og set at dit fyr er fabrikeret i 1979 !!!!

Brændkammeret i sådan et fyr skal udskiftes efter 10 års brug, så jeg ville nok overveje om det kan betale sig at investere i noget, for at kunne bruge det og reservedele er udgået for mange år siden, så mit råd til dig er  Skrot det INDEN det forårsager ildebrand/ulykker !!!

har serviceret Eberspächer fyr i mere end 40 år så jeg kender dem særdeles godt og også reglerne om den type fyr

hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis