Kan jeg klippe stikket af væglampe...

Kære forum!
Jeg har købt en væglampe til LEDpære (GU10). Den er født med stik i enden, og en afbryder på lampepladen/lampefoden. Kan jeg klippe stikket af, og montere ledningen i et lampeudtag på væggen istedet?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hold øje med om det kun er et stik, eller om der er omformer indbygget.

Hvis det er det sidste, risikerer du at ødelægge lampen!

Læg evt. et billede op, hvis du er i tvivl...


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Mange tak! 

Det tænkte jeg også - så har gjort det, men lampen vil ikke lyse. Dum som jeg er, prøvede jeg ikke om lampen overhovedet virkede i en stikkontakt, inden den blev klippet af. Jeg har prøvet at skifte pære, og husket at trykke flere gange på lampens afbryder. Der sker intet. Ledningerne er gennemsigtige, og jeg har sat dem til blå og orange i udtaget. Og byttet rundt. 

Så må du finde ud af hvor det er galt.

Virker lampen fx, hvis du sætter et nyt stik på?

Du har selvfølgelig tændt for lampeudtaget?

Hvis du sætter lampen mellen blå og brun bør den lyse hele tiden. (Husk at slukke hovedafbryderen inden du piller)

 


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Ja, - det er kun når jeg roder med det, at relæet er slået fra. Jeg turde ikke forsøge at proppe den ene lampeledning ned i samme hul i den muffe, hvor der i forvejen sidder to brune ledninger. Må jeg det? 

Nu har jeg i mellemtiden prøvet at sætte nyt stik på, og lampen virker ikke. Tusinde tak for din hjælp, og ihærdighed speddy! 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis