Opsætning af fliser

Hej

Jeg er ved at sætte et sommerhus i stand og vil i den forbindelse gerne opsætte fliser bag brændeovnen.

Huset er i træ og der er malede trævægge indendøre.

Brændeovnen står i et hjørne, hvor min tanke var at sætte fliser op i 1,5mX1,5 på hver væg.

Kan forstå at det ikke kan lade sig gøre at sætte disse direkte op på væggen, så tænkte at dække området med 4 mm Wediplade og derefter opsætte fliser.

Vil dette være muligt?

Vil helst ikke have at det kan ses for meget at de sidder på en plade, derfor jeg tænkte den 4 mm wediplade.

Alternativt tænkte jeg at lave plader af Wediplader og sætte fliser på og derefter montere dem på væggen.

Gode råd søges...

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds

Du kan godt sætte fliser på en træ væg, blot med fliselim. De kan limes på med montage lim, og fuger kan laves med LIP silicone fuge. Eller fliser kan sættes helt tæt sammen som man ofte gør i Sydeuropa. De skal i så fald være skårne så de er præcis samme størrelse.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Husk også brandkravene. Ovnfabrikanterne har udførlig anvisninger på opsætning i træhuse. 

Du kan også få råd og vejledning hos din skorstensfejer. Det er han der i sidste ende skal godkende instalationen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også