Chipcarving/træarbejde

Bankbh
Bankbh
Bankbh Bankbh

Hej folkens

Går med lysten om at komme i gang med chipcarving, men synes det er en knivjungle. Så vil høre om der er nogle herinde der kan anbefale en super kniv at starte med. Har allerede en mora 120 men kunne godt tænke mig en med mindre blad til flere detaljer. :)

PinkHenrik
PinkHenrik
Postnr: 6300
PinkHenrik PinkHenrik

Velkommen til.
Som gammel spejder har jeg snittet rimeligt mange "pinde" i min tid   

Jeg vil ikke råde dig til en speciel kniv, da det er med knive som med alt andet værktøj, at der ikke er en sandhed, men flere.
Det skal forstås sådan, at den kniv jeg synes er fantastisk, måske bare ikke ligger så godt i din hånd og omvendt.
Jeg har brugt en del forskellige knive, mest de almindelige spejderknive (Vangedal) men også mærker som Nieto og Gerber. Jeg har en lille Buck foldekniv som jeg har brugt ufatteligt meget, da den ligger godt i hånden og passer mig rigtigt fint.

Endelig er der jo også den løsning at købe en billig kniv og så selv "omforme" den til lige netop dit brug.
Jeg havde en gammel Vangedal, der knækkede et stort stykke af spidsen (jeg kastede med den   ) og den fik jeg slebet en ny spids på, der gjorde at kniven opførte sig helt anderledes.... ikke ringere, bare anderledes. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Vil du være med? Log ind for at svare.