For lav afkøling på fjernvarme

Hej alle sammen. Jeg har lige fået installeret fjernvarme, men afkølingen er for dårlig. Pt er den kun på 22 grader, hvilket jo nok burde være mellem 30 og 40. Hvad kan jeg gøre for at få den op? Det er tung gulvvarme jeg opvarmer huset igennem. Fjernvarmeunit’en er typen med veksler.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad er indgangs- og afgangstemperatur fra fjernvarmen? Hvilke temperaturer har du på din anlægsside af veksler? Har du kun gulvvarme? Har du gulvvarmeshunt?


Søren O

Indgangs temp er 71 grader, og køler det ned til 48-49 grader. Jeg mener fremløbet pt er omkring 22 grader, men pt kører det uden regulering, da jeg er ved at opsætte skillevægge og derved vil vente med at opsætte termostater. Ja, udelukkende gulvvarme. 

Du svarede slet ikke på det hele. Noget tyder på at du har for høj afgangstemperatur fra varmeveksleren. Flere data og billeder ønskes.


Søren O

Puha, ja så bliver det teknisk, jeg er kun en simpel tømrer

Prøv at tage fat i fjernvarmeforsyningen. Mange gange har de gratis energitjek til nye anlæg. Hvis det ikke lykkes, så tag kontakt med ham der har installeret anlægget.

"Simpel tømrer???" - det er efterhånden sådan at man skal sætte sig meget ind i tingene lige meget hvad man laver.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis