Novopan klimagulv ovenpå krydsfinerplader

Hej allesammen

Super godt forum, er nærmest godnatlæsning hver aften, i forbindelse med renovering af badeværelse på førstesalen.

Jeg har en bjælkekonstruktion som består 150x45mm spær, med 300mm cc. Rummet er 2x4m. 

Jeg har tænkt mig at lægge et lag 21mm TG2 krydsfiner gulvplader, for at stive gulvet yderligere af, da vi påtænker at lægge 60x60 fliser.

Jeg skuer krydsfinerpladerne skrues fast med NKT Spun+ 4,5x60mm delgevind skruer med 300mm mellemrum, men er i tvivl hvilket løsning jeg bør vælge efterfølgende til fastgørelse af Novopan klimagulv spånpladerne:

1) Lægge Novopan 22mm pladerne svømmende, med gulvpap imellem krydsfiner og spånplader.

2) Skrue Novopan pladerne fast til krydsfinerpladerne, med samme 4,5x60mm skruer.

Efterfølgende fuldklæbbes 13mm Knauf GF fibergipspladerne, som efterfølgende skrues i spåndpladerne med 4,2 x 35 skruer, iflg. anvisningerne fra Novopn.

Håber der er nogen som kan hjælpe med et svar? 

På forhånd tak!

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor vil du have gulvpap mellem krydsfinerpladerne og spånpladerne?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det sker forhåbentlig ikke når du har lavet en forsvarlig vandspærre oven på fibergipspladerne.

Skru Novopan pladerne fast direkte til krydsfinerpladerne uden gulvpap. Selv har jeg lavet en variant hvor jeg foruden skruerne også har fuldlimet pladerne.  

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Altså fuldlimet novoplan pladerne med trælim, til krydsfinerpladerne?

Det har jeg gjort for at få en fuldstændig stiv konstruktion. Det var bare ikke Novoplan men noget tilsvarende.

Det er et badeværelse med gulvvarme og klinker på gulv på 1. sal.

https://www.lav-det-selv.dk/projekter/id/2193

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du skriver du har strøer pr 30 cm. Så er det bare på med sporpladerne direkte på strøer og fibergipsen ovenpå. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis