Algebehandling af glasseret tegl?

Hej vi er lige flyttet i et hus som er belagt med sort teglglaseret tag. Vi er dog lidt i tvivl om det det er nødvendigt at algebehandle taget, da vi har hørt at det holder til meget. 

Vi har naturligvis søgt efter svar på internettet, men har ikke kunne finde svar, så derfor prøver vi lykke her 😊

Det er ca. 10 år gammel. Taget ser rigtig fint ud og vi kan ikke rigtig se at der skulle være alger på det, på nuværende tidspunkt. 



Flyttede i et gammelt murstenshus 2018 - troede aldrig jeg skulle blive handyman - jeg blev positivt overrasket. Har en YouTube-kanal om vores hus og have: https://www.youtube.com/channel/UC7Ru3ZRzgvOnWenqO4huo8A
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad er dit problem, hvis DR ingen alger er? Du kan jo ikke behandle på forhånd. Læn sig tilbage og nyd dit nye hus. Tillykke forresten!


 

Der burde ikke kommer alger på glaseret tegl. Dog måske hvis der er skygge fra et stort træ kan der kommet lidt. 

Ellers kan du kontakte et firma der sprøjter tage. Det koster ikke specielt meget.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
uldal skrev den 04-12-2018 09:09:00

Hvad er dit problem, hvis DR ingen alger er? Du kan jo ikke behandle på forhånd. Læn sig tilbage og nyd dit nye hus. Tillykke forresten!

 Hej Uldal, 

Tak! Årsagen til mit spørgsmål er, at jeg har haft en mand forbi, som rensede alle fliserne virkelig pænt. Han nævner, at han med i prisen gerne vil algebehandle taget og murene (der er hvid murpest hist og pist). 

Præcist som Jens J. skriver, burde der ikke komme alger på glaseret tag:

Jens J. skrev den 04-12-2018 11:15:25

Der burde ikke kommer alger på glaseret tegl. Dog måske hvis der er skygge fra et stort træ kan der kommet lidt. 

Ellers kan du kontakte et firma der sprøjter tage. Det koster ikke specielt meget.

Fliserenseren melder dog alligevel ud, at der altså er alger på - og hans autoritet får jo hurtigt en til at tvivl (det kender i sikkert godt fra andre situationer). Fagmænd kan som regel se ting, som jeg ikke selv kan (lige som en maler kan se hvor man mangler at være, hvor det for andre kan være meget problematisk)

- men der er INTET træ i nærheden, og patriciavillaen er højere end træerne i områderne. 

Efter jeres kommentarer, har jeg været i kontakt med fliserenseren og sagt, at jeg lige vil se tiden an ift. taget, da jeg bestemt ikke er interesseret i at bruge kemi på taget, medmindre at det virkelig er nødvendigt.


Flyttede i et gammelt murstenshus 2018 - troede aldrig jeg skulle blive handyman - jeg blev positivt overrasket. Har en YouTube-kanal om vores hus og have: https://www.youtube.com/channel/UC7Ru3ZRzgvOnWenqO4huo8A

Ikke for at ødelægge julestemningen, men pas på de “fagfolk”. Hvad DU ikke kan se, eksisterer ikke! Det kan være en reel afrenser, men de vil jo gerne tjene en ekstra skilling. Du kan ikke konservere dit tag, da giften vil regne ned i løbet afkort tid. Vent til du ser ansats på kanter og hjørner af stenene, køb en lille højttryksrenser med tilhørende lang bom med væskebeholder og giv så de ansatte steder en tur. Læn dig tilbage med god samvittighed. Der findes rensefirmaer, der nærmest splitter tage ad med de høje tryk de arbejder med. Understrygninger osv. Væggene kan du afrense på samme måde samt en stiv børste.


 

Ja, hvad fanden er det for en idiot der tilbyder at rense taget og de hvide mure, uden merpris! Han er ude på at snyde dig! Det er fordi han er "fagfolk" og "håndværker"!!! 😂😂

Slap af uldal...

Og jo, glaseret og engoberet tegl kan sagtens få alger

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Det var nok en "samlet pris", hvor jeg så alligevel vælger at takke nej til taget i denne omgang - prisen er stadig lavere end så mange andre virksomheder på markedet. 

Vil hellere kalde sådan en person for en guttermand frem for en idiot :-) Er man ny i området, og gør et godt stykke arbejde, kan det måske være måden at erobre nogle markedsandele i området :-)


Flyttede i et gammelt murstenshus 2018 - troede aldrig jeg skulle blive handyman - jeg blev positivt overrasket. Har en YouTube-kanal om vores hus og have: https://www.youtube.com/channel/UC7Ru3ZRzgvOnWenqO4huo8A

Maf, når du er faldet lidt ned kunne du jo læse mit indlæg igen med positive øjne. Desværre har du ret i at manden vil have penge for at rense et tag. Men det var jo ikke issuet, vel.


 

Ikke forstået. 

Gentag efter mærkelig sætning

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også