Varmepumpe i skel

Hej, jeg vil lige høre jeres mening inden jeg taler med min nabo. Det er sådan at i vores skel står hans skur (meget fint og isoleret) og lige pludselig er der sat en varmepumpe op. Den står så lige i skellet og peger ind på min grund dvs 50 cm fra min grund. Jeg har ikke set den tændt endnu, men jeg kan ikke se hvordan den ikke skulle genere mig. Det er altså placeret så han hverken selv kan se eller høre den, men det kan jeg så. Jeg er faktisk lidt målløs, hvad siger i?

På forhånd tak for input.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Væk med den. Det går slet ikke. At han knalder sådan noget op uden overhovedet at tale med dig finder jeg helt uacceptabelt. Den må ikke stå så tæt på skel, den skal ind på hans egen grund.


Reglerne for støj mod skel er 45 dB i dagtimerne og 35 dB i aften og nattetimerne for parcelhuse og rækkehuse.

Reglerne kan også bruges for varmepumper.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ja jeg vil jo også mene at man lige snakker med naboen først. Jeg må lige omformulere mig, den står på hans grund men helt op ad hækken/skellet. Om sommeren vil den være dækket af en hæk.

Rantzau skrev den 03-12-2018 17:51:14

Reglerne for støj mod skel er 45 dB i dagtimerne og 35 dB i aften og nattetimerne for parcelhuse og rækkehuse.

Reglerne kan også bruges for varmepumper.

 Ja det har jeg også læst og det bliver jo meget svært at overholde.

Få først en dialog med naboen. Hjælper det ikke, vil kommunen oftest forlange en støjmåling efter en formel klage. 

Det er stadig støjen i skel der er udslagsgivende - ikke støjkilden eller hvor langt inde på grunden den står.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Ja i sidste ende må kommunen ind over. Jeg skulle også bare vide om det var mig der var gal på den før jeg tager en snak med ham. 

Jeg mener bestemt ikke du er krakiler.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Nej sådan noget tager man lige med naboen først, det skal sidde så det ikke genere nogen, hvis man har en stor grund og man ikke lige har vinduer eller terasse tæt ved varmepumpen kan jeg ikke se hvordan den skulle kunne genere. men selvfølgelig skal den ikke sidde et sted hvor lyden vil genere...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis