Varme til skur på 10-12 kvadratmeter - frostfrit ved hård frost!

Hejsa 

Vi har lavet vores skur isoleret det i hoved og hale. Vi bruger det til vaskeskur og egentligt er det frostfrit - men regner ikke med det er frostfrit ved ekstrem frost som jo kommer en gang imellem. Så skal egentlig bare bruge en varmeløsning, der kan håndtere at holde temperaturen over 0 grader. Vi kan se der en ordentlig bunke forskellige varmeblæsere på markedet, som kan købes for ret billige penge (under en 500-lap) og det er jeg umiddelbart på, men jeg har også hørt om en termostat keramisk varmer, der bare skal plugges i stikkontakten og så kan den håndtere det hele selv (syntes det var TwinHeat men når jeg går ind på den side har de ikke det produkt).  Det syntes jeg lyder megasmart!


Det vigtige er her, at termostaten kan fungere ned til mellem 0-5 grader - dem jeg har kunnet finde starter med at fungere ved 15 grader! 


Buzzwords for vores ideelle løsning: billigt (under 1000 kr i indkøb) / nemt / automatisk


Er der nogle der har nogle anbefalinger til den ene eller anden løsning?

På forhånd tak :-)


For fede priser på http://www.byggetilbud.dk/
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har et godt isoleret skur (200 mm isolering væge og loft samt 250 mm i gulvet)

Jeg bruger en oliefyldt el radiator, det fungere perfekt, til at holde frostfrit, og det er begrænset hvad den bruger i strøm, holder omkring 5-6 gr varme på.

Sådan en radiator er helt lukket, og bliver ikke så varm at den kan antænde brændbare ting.


Vi prøver igen, i morgen --
Søren O skrev den 02-12-2018 14:48:03

Hvis i nu havde sparet isoleringen i gulvet, men lavet en randisolering, er jeg ret sikker på at skuret, med god isolering i sider og tag, ville have været frostfrit.

 Enig.


Elektronikteknikeren

Hvis i nu havde sparet isoleringen i gulvet, men lavet en randisolering, er jeg ret sikker på at skuret, med god isolering i sider og tag, ville have været frostfrit.  citat slut

Og hvor antages det så at varmen kommer fra , hvis man ikke tilfører ekstern varme så vil skurets indetemperatur være lig udetemperaturen dog noget forsinket og det i begge retninger .

Mit eget skur 11 m2 100mm i gulv og vægge og 200mm på loft og med 3 lags termoruder holder jeg frost frit med en lille el ovn  som holder skuret frostfrit ca 3-5 C , og ved hjælp af et trådløst termometer med frostalarm kan jeg inde fra huset følge temperaturen ude  i skuret.




Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Varmen vil komme fra jorden jo. Samme mekanisme som gør at en uopvarmet kælder ikke fryser.

Det kræver blot at der er tilstrækkelig isolering over jorden og omkring fundament, og at varmen ikke bliver lukket ud selvfølgelig.


Elektronikteknikeren
Annonce
Søren O skrev den 02-12-2018 14:48:03

Hvis i nu havde sparet isoleringen i gulvet, men lavet en randisolering, er jeg ret sikker på at skuret, med god isolering i sider og tag, ville have været frostfrit.

 Sådan har jeg det i min garage, men ved længere frostperioder samt meget lave temperaturer, sniger frosten sig dog indendørs.

Men dejlig kølig om sommeren :-)


Vi prøver igen, i morgen --

Den kan sagtens holde det frostfrit.


Elektronikteknikeren

Jeg ville købe en TH10 på ebay + en meget lille radiator, eller bare en gammeldags 60w pære.

Med TH10 kan du måle og styre temperaturen - og sætte timer på. Og med thermoføleren kan du måle indenfor +/- 1 grad + styre 220v.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=th10&_osacat=0&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=th10+sonoff&_sacat=0

Den lille olieradiator er meget velegnet. De fleste elradiatorer holder det frost fri ved laveste indstilling, men det må du lige nærlæse i brugsforvirring.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis