Gulvvarme på forskalling 120*28 og varmefordelingsplader

Hej.

Jeg er nået så langt i mit projekt jeg lægger forskalling klar til gulvarmen på 1 salen. Bruger 20mm rør.

Jeg har fået inspiration på Roths vejledning http://www.roth-nordic.dk/dk/roth-varmefordelingsplader-til-forskalling.htm og Uponors video på https://www.youtube.com/watch?v=NvmJ8wkWuew.

Jeg er nået temmelig langt og så slog det mig at de skriver en CC afstand mellem rørene på 300 mm. Havde ellers læst det et par gange (mange).

Jeg har så uden at spekulere mere over det, brugt den samme afstandspind hele tiden, så ALLE spalter er på 23 mm. Det betyder min CC afstand mellem rørene er 286 mm.

Er det noget jeg skal være bekymret for. Jeg tænker på om bukkene på varmeslangen bliver for smal. Om der noget teknisk ved det som giver problemer. Eller om jeg på den positive side, bare får jeg bare mere gulvvarme?

Mvh.

Pakeha

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nogle milimeter fra eller til har ingen betydning. Nu skriver du CC afstand MELLEM rørene er 286 mm. CC afstand betyder fra midt til midt af f.eks. rør, så i dit tilfælde har du måske alligevel 300 mm CC afstand?


Søren O

Hej Søren.


Tak for hurtigt svar.

Godt spottet. Det er mig der skiver forkert. Men det er CC på rørene. 

Jeg var lige oppe og måle efter og det er 286mm. Mangler 14 mm iflg. vejledningen.
Men det jo så heldigvis OK. Jeg lægger resten som de andre.

Nu skriver du 120 x 28 forskalling, det er vel ikke trykimprægnerede terassebrædder? Som jeg husker må man ikke bruge trykket træ indendørs....


Vi prøver igen, i morgen --

Hej Jen_ns.

Nej nej. Det ved jeg trods alt godt

Det er støbeforskalling 32*125. Men de ender jo på 28*120 når de er høvlet, eller sådan ca.





 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis