Brug af samlemuffer i en kanal?

Godaften


Er der nogen her der kan hjælpe, med et spørgsmål er det mon tilladt at bruge samlemuffer i sådan en kanal?

Som på billedet : -) der skal nok komme en dæk  skinne på efter projektet er færdig.


Hilsen Martin G.


Går og roder med lidt af hver : -)
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nej så skal samlingen være inde i en dåse 


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Godaften til jer to : -)

tænkte  nok ikke den gik helt, tror jeg ville bruge en en samledåse nede under : -)

mangen tak for hjælpen her : -)

Hilsen Martin G. 


Går og roder med lidt af hver : -)

Du vil vel ikke have en samledåse nedenunder kanalen. Den signalerer, at du selv har fusket installationen. Krympemuffe, skift kablet eller en mini jaus dåse, hvis den kan være i kanalen.


fase

Hej

Jeg har taget et nyt billede: -)

Nej så sætter jeg ikke en dåse med under: -)

Der er lige et par udfordringer : -)

Den 3  læder  den kommer direkte op fra køkken gruppen  

Og 5 lederen går op til nøglekontakten (Bliver skiftede til 3 læder)

Jeg ville have min alarm kommer på samme gruppe som køkkenet (og  køleskabet)

Der skulle sættes en stikkontakt nede under kanalen (til fryser) og der skulle sættes endnu en stikkontakt til en  2. fryser på modsatte side af mit fyrrum.

Så måske, hvis der sættes to ekstra kabler på køkken gruppen?  Et kabel til stikkontakt og det andet kabel til nøgleafbryder?

der sidder kun et sæt kabel i køkken gruppen ud til køkkenet.


Går og roder med lidt af hver : -)
Annonce

Hvorfor sætter du ikke bare en stikkontakt uden afbryder til alarmen i stedet for en nøgleafbryder? Jeg går ud fra at nøgleafbryderen er til alarmen.

Ved at have to frysere på samme gruppe, kan du i enkelte tilfælde komme ud for at sikringen sprænger/kobler ud, hvis begge frysere starter på samme tid. Så for at være sikker, så fordeles de på to grupper.

Jeg kan også se på dit billede, at det kabel, du vil forlænge, tilsyneladende kommer fra gruppetavlen, så det bør du skifte ud i stedet for at samle det.


fase

Hej 

Lige meget kort her fra : -) det er en 13A ampere automatsikring bliv det bedre  så?   


Går og roder med lidt af hver : -)

Nej det bliver ikke nødvendigvis bedre. Måske går det, hvis du bruger en automat med D karakteristik.


fase

Godaften

Det var noget alarm man råde mig til.  Det er til alarmen.

Ja det er jo det med to grupper, men alarmen kan ikke sådan lige give  besked fra to grupper hvis en af dem bliver udkoble.

Ja kablet er udskiftet og ført direkte hen til nøgleafbryderen.

Det er kun en 10 ampere’s kan jeg se nu  taget et billede. 


Går og roder med lidt af hver : -)

Kan du ikke bare montere et relæ, som giver signal til alarmen, når den anden gruppe falder ud. Automaten kan skiftes ud til en 13A model.


fase
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis