Skift laminatgulv til nyt.

Hej, jeg skal til at skifte mit laminatgulv til noget af nyere dato. I den forbindelse vil jeg høre om man er nød til at fjerne alle ting fra stuen først. Vi har nemlig ikke ret meget plads at gøre med. Så har tænkt lidt på at tage det over 2 omgang. Fx fjerne 20 kvm af det gamle gulv. Flytte sofa, spisebord, reol, sofabord mv. over på den del af det gamle gulv der stadigvæk ligger. Så smide nyt gulv på de 20 kvm bortset fra det sidste bræt mellem nyt og gammelt gulv. 

Så flytte alle tingene over på det nye gulv, tage resten af det gamle op og lægge det nye på resten. Det skal lige siges at det er klik gulv der skal på og der er allerede fungerende dampspærre og 4mm lyddæmpningsmåtte under det gamle gulv. 

Ville der være nogle problemer i denne fremgangsmåde? Tænker fx om det er snart at smide sofa osv. på det nye gulv før det er færdiglagt. Ville det give sig og lignende. 

Hilsen klaus


Går du i seng med en røv der klør vågner du med en finger der lugter!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Gør bare det.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Vil absolut anbefale at fjerne det gamle gulv først. 

Hvordan fjernes det gamle gulv? Et "klikgulv" kan umiddelbart ikke fjernes fra "startsiden", så du skal starte i "slutsiden". 

Normalt startes lægningen inde i rummet, så klikgulvet kan lægges ind under dørkarm m.v.


Søren O

Det gamle gulv er også klik. Ved ikke lige hvad vej det vender endnu. Tog bare et koben til den ene plade jeg skulle have op  


Det kan sgu godt være jeg bare skal købe en pressing og så smide hele skidtet ud i carporten. Jeg har kun 1 døråbning i rummet, ud over terrassedøren hvor der kun ligger en fejeliste. Så planen var at starte ved døren uanset om det er af en eller 2 omgange  


Går du i seng med en røv der klør vågner du med en finger der lugter!

Jeg ville blot gøre som du foreslog først, - op med halvdelen af det gamle gulv, - lægge det nye og flytte møbler over.

Forstår ikke lige Søren O's bemærkning om at starte inde i rummet, de klik-gulve jeg har lagt, har kun kunnet tilføjes nye rækker på den ene side. Så det har altid været nødvendigt at starte langs en væg. 

Gør det af 2 omgange så. Læste lige manualen og der står man skal starte i et hjørne. Mon ikke man kan tvinge det ind under gerigterne. 


Går du i seng med en røv der klør vågner du med en finger der lugter!

Du kan netop ikke tvinge et "klikgulv" ind under gerikter og bundstykker i døre. Derfor start ved langsgående skillevæg inde i huset hvis det er muligt. Så kan "klikgulvet" skubbes ind under gerikter m.m. 


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis