sømme gipsplader?

danielvagn
danielvagn
Postnr: 2970
danielvagn danielvagn

Er der nogen som kan dele lidt erfaringer med at sømme gips plader, jeg er i gang med et værksteds projekt 120 kvm, og da jeg alligevel har købt en sømpistol til montering af fibercement planker, har jeg set at der også laves søm til montering af gips plader.

https://www.tjep.dk/fasteners/835145

Tænkte det kunne være en hurtig og effiktiv måde at sætte det op på, gipsen bliver monteret uden på et lag OSB plader.

PinkHenrik
PinkHenrik
Postnr: 6300
PinkHenrik PinkHenrik

Hvis du kan indstille pistolen så den skyde sømmet lige nøjagtigt så langt ind at du efterfølgende kan spartle, men at du ikke bryder papiret på gipspladen (for bryder du papiret så holder det ikke), så kan jeg ikke se at du ikke skulle kunne sømme dem op.

Når det så er sagt, så holder et søm jo knapt så godt som en skrue, så du skal nok have dobbelt så mange søm som skruer pr. plade.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
mfrost
mfrost
Postnr: 9400
mfrost mfrost

Hvis det er fordi at det skal gå hurtigt med montering så køb en gipsskruemaskine, den er meget effektiv

Wezio
Wezio
Postnr: 4040
Wezio Wezio

Man kan også lime gipsplader op. Og måske fiksere dem med et par søm eller skruer i mens limen tørrer.

Jeg har dog ikke selv erfaring med dette. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. OSB plader og skruer
    Lav-Hus
  2. Osb-plader montering
    Lav-Hus
  3. Gipsskruemaskine
    Lav-Hus
  4. Billig gipsskruemaskine
    Værktøj og maskiner
  5. Gipsskruemaskine
    Lav-Hus