Tråden er låst

4g dækning på telefoner

min gamle telefon en sony xperia xa ultra den havde 1½ streg på 4g dækningen, telefonen kom til reperation og kom retur igen med samme dårlige antenne så endte det med at handlen gik tilbage.

Nu har jeg så købt en Motorola g6 plus i black friday  den har i test vist god antenne om det må siges den har på samme placering har denne tlf fuld signal på 4g hvor sony havde 1½ streg til 1 streg og kunne ikke køre internet.

hvordan kan der være så stor forskel på telefoner og så en motorola  til 1300,- ingen problemer har med signalet ?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Min Xperia har virket ok med 3 abonnement. 

Jeg har skiftet til Oister og der har også kun været 1 signal bjælke som forsvandt helt en gang imellem, så der måtte ringes, skrives og chattes med support.

Jeg har fået at vide at min Xperia forsøger at fastholde 4G netværk, selvom den automatisk burde skifte til 3G, når 4G signal er dårligt. 

Så jeg måtte skifte manuelt til 3G, der er åbenbart dårlig 4G dækning hvor jeg bor,  og det har jeg brugt i 1 år nu og der er masser af signal. 





Hvis man benytter telefonen uden gummicover, kan man risikere at kortslutte antennerne med håndfladen, da disse er en integreret del af telefonens ramme, som ofte er i aluminium. 

Prøv at eksperimentere lidt med cover af og på, og observer om dækningen bliver bedre eller dårligere.

Endvidere er nogle antenner delt med bluetooth og Wi-fi funktionerne, så det kan være en fordel at slå disse fra også.


Elektronikteknikeren

ok tak, det skal prøves

Imellem tiden har jeg skiftet telefon til en nokia 7+, denne gjorde det samme med 4g i sommerhuset ingen 4g/3g dækning men hjemme fuld signal. 

tog fat i oister hvor de så sendte apn opsætningen da visse telefoner ikke altid selv kan finde ud af dette, efter denne apn blev rettet i telefonen så var der fuld signal styrke på 4g

havde jeg vidst dette havde sony telefonen nok også virket på 4g 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis