Hænge lyskæde i tagrende

Jeg har netop fået installeret et par udendørs stikkontakter hvilket gør at jeg nu kan få sat noget julelys på huset (dvs glad kone) Jeg vil gerne have en kæde op med tapper der går ned, og vil gerne have sat dem i tagrenden da det er et murstenshus og har ikke meget lyst til at skulle bore en masse huller til det. Er der noget der har nogle ideer til hvordan jeg kan fæste den til tagrenden. Min umiddelbare tanke er at købe en masse S-kroge og hænge kæden på dem, men måske andre har en bedre ide?

mvh

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at kikke på rendejernene og om ikke du kan få lyset til at hænge i tagrenden ved at  benytte det ombuk, der er på rendejernene. Du behøver ikke ændre noget bare lige lade ledningen gå ind under ombukket på den side, der vender ind i tagrenden.


fase

Rendejern sidder med en bestemt afstand, og måske skal din lyskæde sidde med en anden bestemt afstand. Så kan du trække en snor fra den ene ande af tagrende til den anden, OG lade den hæfte bag rende jern hver sted, så har du en snor som dine istapper kan hænge på. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Sæt den fast med strips på rendejernene .............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Enig med Karl smart, Samme farve strips som din lyskæde og så stripse kæden fast på rendejernene, så kan ingen se det :-)

Tusinde tak for alle de gode svar :-) Der er vist ikke andet for end jeg må i gang med at se om jeg kan få noget til at fæstne til rendejernene. Jeg vil høre nabo i weekenden om jeg må låne hans store stige Tak :-)


Opdatering: Jeg har i dag fået hængt lyset i tagrenden. Som nævnt var det muligt at benytte ombukket på tagrenden og det fungerede perfekt. Tak igen :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis