Kant i silikone på badeværelsesgulv

d797fni
d797fni
Postnr: 2700
d797fni d797fni

Hej

På mit badeværelse i kælderen er gulvet ikke lavet med hel nok hældning, så vandet fra vores bruser (skærmet af med et glasdør og forhæng) løber stort set ud på hele gulvet. Det er en stor opgave at lave hældning på gulvet og samtidig er det irriterende at skulle skrabe hele gulvet.

Jeg fik en ide om at lave en lille (0,5 cm) silikone forhøjning/kant som kan styre vandet mod afløbet. Hvad tænker I om den ide?

Jeg vil lave den i en eksisteren mørtel fuge.

Det er ikke meget hældning der mangler, men akkurat nok til at store dele bliver våde.

Lars N
Lars N
Postnr:
Lars N Lars N

Er gulvet noget du har betalt for at få lavet?

Jeg tror ikke at 5 mm betyder nok. Men hvis du gerne vil prøve, så test det ved at lægge et stykke tape ud først med fugen oven på. Hvis det så ikke virker så kan du altid pille hele skidtet af igen

Alternativt kan du lukke af ved at fjerne en række af klinkerne og sætte en 10cm kant i gasbeton, og så beklæde den med de samme fliser hvis du kan finde nogle

d797fni
d797fni
d797fni d797fni

Tak for svar. 10 cm kant dur ikke, da det kun er et mindre badeværelse så glasdøre svinger op mod vægge.

God idé med tape først! 💪

Hvorfor tænker du at 0,5 cm ikke er nok? Vil vandet blive trykket op over?

christiannielsen
christiannielsen
Postnr: 8700

Hvis du står stille i badet så tror jeg ikke vandet render over en 5 mm kant på et plan gulv med afløb. Men bølger du laver med fødderne vil nok. Du kan jo afprøve det som forslået.

d797fni
d797fni
d797fni d797fni

Som opfølgning så har jeg købt denne.
https://www.showersealuk.com/seal-0...-room-seal

Det hjælper men mangler stadig noget hældning på gulvet. Det er faktisk ganske lidt der skal til.
Hvordan tilføjer man lige nemt nogle millimeter hældning?

Gulvet er malet, så kan man give den side nogle ekstra lag maling?

maf
maf
Postnr: 8400
maf maf

Hvad med et badekar? 😉

d797fni
d797fni
d797fni d797fni

Hehe ja det ville være smart. Nu er det et kælder badeværelse hvor der ikke er plads til at bruge badet og toilettet samtidig. Der er en brusedør langs væggen som man slå ud når man skal i bad. Det er bare irriterende at der kommer vand overalt.

grisen
grisen
Postnr: 2610
grisen grisen

måske man kunne spartle med Kabe stone så der kom lidt hældning

Vil du være med? Log ind for at svare.