Nedsænket loft på pudset loft.

Hej folkens. 

Jeg har brug for noget hjælp til at nedsænke loftet så jeg kan føre ledninger under det gamle pudset loft. 

Hvordan skal jeg lave forskalling og nogen der ved om der skal isoleres imellem? Gangen er 110 cm* 316cm

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

ville gerne sænke det 5cm

Jeg ville bruge alm forskalning, så er der pladsmtil ledninger.


Isolering er nok en dårlig ide, og skal som udgangspunkt bruges hvis der er mere end 5 cm fri luft, da det alligevel er stillestående luft. Der udover kan der komme fugtproblemer.

Hvordan skal forskalling være

Gips

 Så skal du lave 2 lags forskalling, med forskallingsbrædder på 21  x 95 mm Det nederste lag skal sidde med 30 cm afstand. Det øverste kan sidde i hver side og i midten. Det bliver så 44 +12,5 mm i alt ca. 56 mm 

 Og er der plads til at elektriker kan trække kabler. Du skal lige være opmærksom på at der ikke er plads til de mest almindelige spots. Men der findes nogen med lav indbygnings højde. Men de kræver som oftest en driver der er placeret et tilgængelig sted.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Maziik

Det ligner Søndre Strandborg. Der er lidt forskellige loftshøjde, og der skal altid mindst være 250 cm til loftet i en lejlighed 

Høvlet forskalling og bagefter en hatteprofil 25mm højde. Brug så kun en fermacellplade 13 mm, istedet for 2 plader gips. Eller som elmand siger, så 2 lag forskalling, det er en smagssag.

Med omkring 110 cm i bredden kan du montere 2 forskallingsbrædder 30 cm inde fra hver væg. Det holder mange 100 kg pr. skrue :), under pudset sidder der brædder og det er dem du skal op og have fat i.

Gipslofter/ fermacelllofter må max have 45 cm afstand imellem skinneprofilerne. 30 cm er alt for lidt efter min smag.

Anyway.. isolering er da en god idé for støj og det giver ikke fugtproblemer i en lejlighed. Uden isolering vil sådan et sænket loft bare fungere som en højttaler.



Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.

Hej Janus, 

Nej det er ikke søndre strandborg men derimod Valby. Kunne jeg ikke få dig til at Lave en tegning af den måde du vil lave det på? 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis