Fjernvarme + genvex + komplet modernisering af radiatorer

Jeg står med et gammelt hus med direkte fjernvarme. Jeg har planer om at skifte til indirekte fjernvarme, for så jeg selv kan sætte radiatorer op. Lige nu er jeg igang med at undersøge hvordan det skal gøres bedst. Får helt sikkert en vvs mand ud og rådgiver også, men jeg skal bare også lige prøve selv at forstå hvad der skal ske.

Min plan er at sætte radiatorer op under alle vinduer (lige nu er de inde i "midten" af huset), samt nyt badeværelse med gulvvarme. Derudover vil jeg også gerne installere noget ventilation, f.eks. genvex.

Hvordan får jeg den bedste varmeudnyttelse af dette? Vil det være en god ide med returventiler på radiatorerne så returvandet er f.eks. 25C. Kan dette returvand så bruges til at varme badeværelsegulvet (1. sal)? Eftersom jeg forsøger at udnytte fjernvarmen bedst vil jeg gå efter så lav temperatur på returventil som muligt, men dette vil måske bevirke at rummene vil være rimeligt kolde ikke? Vil det så samtidigt være muligt at kompensere for dette ved at få et ventilationsanlæg der også kan hjælpe med at varme luften op (med fjernvarme selvfølgelig)?

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis