Dobbelt korrespondance-afbryder -> nøgleafbryder

gørdetselveren
gørdetselveren
Postnr:

Hey folk!

Vi er lige flyttet i ny lejlighed, og jeg vil gerne installere IKEA trådfri lys over det hele. I den forbindelse vil jeg gerne erstatte afbryderne i lejligheden med nøgleafbrydere fra FUGA, så alle pærer kan være tændthele tiden, og jeg kan klistre en IKEA-afbryder på ovenpå de oprindelige afbrydere. 

Kan jeg også gøre det når den oprindelige afbryder er en dobbelt korrespondance, og er det i så fald lovligt?

Mvh. Jonas

S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Du kan da bare pille tangenterne af afbryderen og klistre din Ikea afbryder oven på. Når du piller tangenterne af afbryderen, er der ikke noget der stikker ud over forkanten af afbryderen. 

fase
S. Fabrin
S. Fabrin
S. Fabrin S. Fabrin

Det blænddæksel, du henviser til, kan ikke bruges. Det er noget man sætter på i stedet for en afbryder. Kan du ikke bare klistre din Ikea afbryder på. Har du ikke et billede pog mål på Ikea afbryderen?

fase
S. Fabrin
S. Fabrin
S. Fabrin S. Fabrin

Du kan ikke skære det til, det er en erstatning for en afbryder. Det betyder, at du skal afmontere afbryderen og forbinde ledningerne med samlemuffer og erstatte afbryderen med blindlåget.

fase
ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Den du har link til kan kun bruges til sætte i en stikkontakt og så  tænde det apparat som er tilsluttet til den .Den kan ikke tænde loftlyset, og kan så efter min mening ikke erstatte afbrydere. .

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
gørdetselveren
gørdetselveren
Postnr:

Ev elmand:

Sandt, men jeg bruger kun remoten. Den kan parres med op til 10 lamper, som den kan sture direkte. 

Fabrin: sandt. 

Til gengæld tror jeg ikke jeg må rose med samlemuffer, det er jo at fjerne en afbryder - og så skal der jo elektriker til. 

Og ved godt at det ikke er den rette del, men hvis jeg skulle have et stykke plastic at gå ud fr, der måske kunne passe, er den vel alligevel det bedste bud. 

S. Fabrin
S. Fabrin
S. Fabrin S. Fabrin

Fabrin: sandt. 

Til gengæld tror jeg ikke jeg må rode med samlemuffer, det er jo at fjerne en afbryder - og så skal der jo elektriker til. 

Og ved godt at det ikke er den rette del, men hvis jeg skulle have et stykke plastic at gå ud fr, der måske kunne passe, er den vel alligevel det bedste bud. 

Det er ikke helt rigtigt, det du skriver. Du må gerne udskifte afbryderen selv. Så er vejen til erstatning med et blindlåg kort. Du kan ikke bruge noget af blindlåget som erstatning for tangenterne, så tænd lyset på afbryderen og brug remoten.

fase
Vil du være med? Log ind for at svare.